Počet předjížděcích manévrů v letošním roce poklesl oproti roku 2015. Ve své analýze to uvedl Auto Motor und Sport.
Auto Motor und Sport se podíval na počet předjížděcích manévrů v prvních deseti závodech sezóny, což je už poměrně velký vzorek. Zatímco vloni bylo v závodě v průměru 42,6 předjetí na závod, letos to bylo jen 29,4.
Jen ve třech letošních závodech byl větší počet předjetí než vloni a to v Malajsii, Kanadě a v Monaku. V Malajsii za to mohlo velké teplo a rozdíly v opotřebení pneumatik. V Kanadě pak dva jezdci s rychlými auty – Vettel a Massa, startovali ze zadních pozic.
Stejný zdroj vloni analyzoval počty předjetí v minulých letech. Na začátku 80. let jsme viděli 40 až 42 předjíždění za závod. Pak začal postupný propad. V letech 1995 až 2009 jsme měli v průměru jen 8 až 13 předjížděcích manévrů za závod. V letech 2000 a 2008 to bylo dokonce jen 137 za sezónu. Výjimkou byl rok 2003 (průměrně 20 předjetí za závod).
Naopak nejlepší roky, alespoň z hlediska kvantity, byly 2011 a 2013. V roce 2011 to bylo 1 306 předjetí (na 20 závodů), v roce 2013 to bylo 1 404 na 19 závodů. Rekordem byla GP Kanady 2011 se 137 předjetími.
Závod |
2014 |
2015 |
Austrálie |
35 |
9 |
Malajsie |
42 |
65 |
Čína |
45 |
25 |
Bahrajn |
78 |
38 |
Španělsko |
43 |
29 |
Monako |
9 |
10 |
Kanada |
31 |
37 |
Rakousko |
43 |
20 |
Velká Británie |
43 |
21 |
Maďarsko |
57 |
40 |
Celkový průměr |
42,6 |
29,4 |
Foto: Getty Images / Lars Baron