Počet předjetí se vrací k 90. letům. Verstappenovi se to líbí

První tři závody přinesly méně přejížděcích manévrů. Verstappenovi se ale obtížnější předjíždění líbí.
Počet předjetí se vrací k 90. letům. Verstappenovi se to líbí

Po zavedení DRS v roce 2011 stoupl počet předjetí téměř dvojnásobně. Za rok to bylo přes 800 předjetí. Ve srovnání s přelomem 90. let a počátkem tohoto století to byl dokonce čtyřnásobný nárůst. Nyní se alespoň soudě dle prvních závodů vracíme k tomu, co zde bylo na konci 90. let.

Například Motorsport.com napočítal v Bahrajnu 32 předjetí, což je pokles o 48,5 % ve srovnání s loňským rokem. Nejdramatičtější byl ale pokles v Austrálii – o více než 90 %. Byly tam jen dva předjížděcí manévry.

„Je to těžší než minulý rok, ale rozhodně to není tak špatné,“ řekl Max Verstappen. 

„Pokud jste na nových pneumatikách, máte jedno nebo dvě kola, abyste bojovali. V této sezóně DRS není tak užitečné. V Číně byla většina předjetí bez DRS. Je to mnohem více zábavné.“

„V 6. zatáčce bylo zábavné předjíždět a to zvláště když jste šli pozdě na brzdy, a pokud jdete později na brzdy, je to dobré.“

Foto: Getty Images  / Mark Thompson

Diskuze (23) Další článek: Nechceme, aby umřela jeho vášeň, říká o Alonsově startu v Indy 500 Boullier.
18:21 | Podle Auto Motor und Sport je závod v Miami v příštím roce nepravděpodobný. Kalendář by tak obsahoval jen 20 závodů.
16:03 | Daniel Ricciardo potvrdil, že ho v Německu pravděpodobně čekají penalizace (via AMuS)
16:03 | Vettel: Mám rád Kimiho, ale tohle rozhodnutí není v mých rukou. Charles bude mít skvělou kariéru, ale nemusí spěchat, je mladý.
14:52 | Šéf Haasu popřel, že by s Robertem Kubicou jednal o sedačce pro příští rok.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10