Počasí nás netěší, hraje nám však do karet, shodují se novější týmy

Počasí nás netěší, hraje nám však do karet, shodují se novější týmy

Skupinu novějších týmů opět vedl Caterham, tentokrát v podání Vitalije Petrova. Charles Pic skončil až za kvalifikačním limitem. Týmy se ale shodují, že zítřejší loterie by jim mohla pomoci.

Caterham
Vitalij Petrov dnes vyhrál v souboji novějších týmů a do závodu odstartuje z devatenáctého místa. Jeho týmový kolega Heikki Kovalainen skončil v kvalifikaci dvacátý.

"Z dnešního výkonu jsem téměř šťastný," říká Petrov. "Je trošku zklamáním, že jsme nemohli ukázat úplný potenciál auta, ale je skvělé, že víme, že vylepšení fungují. To je samozřejmě důležité jak pro mě, tak i pro všechny ty kluky tady na trati a v továrně, protože víme, že děláme pokroky," vysvětluje Rus, který zároveň doufá, že ještě před letní přestávkou bude mít jeho tým příležitost předvést, co všechno v jejich autě je. "Vzhledem k tomu dešti se domnívám, že zítřek bude pro diváky opravdu napínavým závodem. Pro nás to bude o tom, abychom si byli jisti, že neděláme chyby, dobře využíváme strategii a držíme auto na trati. Pokud tohle zvládneme dělat, může se stát cokoliv."

Heikki Kovalainen svým kvalifikačním výsledkem nadšený není, viní hlavně počasí. "Byla tam chvilka, kdy trať osychala, a my jsme přemýšleli o přezutí na suché pneumatiky. Potom však začalo pršet ještě víc a já jsem prostě už nedokázal zajet dobré kolo. Za začátku jsem byl ve skupině aut, to mě stálo trošku času. Kromě toho tam ale opravdu nebyly žádné problémy. Myslím si jen, že vzhledem k těm podmínkám nebylo dnes víc co nabídnout."

HRT
Piloti španělské stáje se dnes seřadili na dvaadvacátém a třiadvacátém místě, a to v pořadí Pedro de la Rosa, Narajn Kartykejan.

De la Rosa si po skončení kvalifikace postěžoval na její průběh. Během třetího tréninku se tým totiž věnoval nastavení vozu pro případ suché kvalifikaci či závodu, což v konečném důsledku bylo pouze plýtváním cenného času. "Byla to pravděpodobně nejtěžší kvalifikace, protože jste nevěděli, s čím se setkáte. Ke konci se mě vysílačkou ptali, jestli chci přezout na pneumatiky do sucha. Podíval jsem se na oblohu, ale nevěděl jsem, co si vybrat, protože některé části tratě byly suché, jiné mokré. Pokračovali jsme tedy na přechodných, strategií bylo, abychom na to v každém kole tlačili, jako kdyby to bylo kolo poslední." Jezdce však trápí nejistota v počasí, které zítra bude na okruhu panovat. Vůz si proto nenechal nastavit ani na sucho, ani na extrémní mokro.

Jeho týmový kolega Narajn Kartykejan za úspěch považuje už jen to, že jeho tým dokázal porazit jednoho soupeře. "Porazili jsme jednu marussii, což je dobré. Vždycky ale chceme dělat věci ještě lépe," říká. "Tyhle podmínky jsou loterií. Pro nás je lepší závodit v mokrých podmínkách, protože se může stát cokoliv."

Marussia
Timo Glock si v dnešní kvalifikaci dokázal vyjet jednadvacáté místo na startu do zítřejšího závodu, jeho týmový kolega Charles Pic skončil beznadějně poslední.

Timo Glock je ze svého umístění velmi zklamán. "Poslední kolo mé druhé jízdy bylo velmi silné a já jsem si říkal: ´Wow, teď máme šanci dostat se do Q2!´ Potom jsem se ale dostal na Hangar Straight a viděl jsem před sebou ten prudký déšť. Poslední sektor byl velmi mokrý, přestože předtím bylo velké sucho. Pomyslel jsem si: ´Nemůžu tomu uvěřit. Ztratíme všechno.´," smutní pilot.

Ještě větší zklamání teď prožívá Charles Pic. "Tento den je pro mě velkým zklamáním," komentuje kvalifikaci jezdec. Nejdříve jezdci na trati selhalo auto kvůli čerpání paliva, poté z neznámého důvodu zůstal stát na okruhu ještě jednou. Během přestávky sice tým upravil vůz podle potřeb, poté ale přišla další rána v podobě deště. Jezdec sice měl rozjeté docela slušné kolo, musel však zpomalit kvůli žlutým vlajkám vyvěšeným kvůli Glockovi.

Doporučujeme

Články odjinud