Po zkušenostech z Renaultu je Alonso při hodnocení nového vozu opatrný

Fernando Alonso má po prvním dni testů s Ferrari F10 dobré dojmy, ty ale měl také po prvních kilometrech s loňským Renaultem, proto zůstává při hodnocení velmi opatrný.

"První dojem je vždy dobrý," řekl. "Loni byl velmi dobrý a do třetí části kvalifikace jsem se moc často nedostal. Proto jsem velmi, velmi opatrný. Byl to dobrý první den, ale také díky tomu, že se vůz snadno řídil, protože Felipe jezdil dva dny a já jsem od něj převzal informace, což mi pomohlo. Kdybych jezdil první nebo možná druhý den, asi by to bylo pro mě těžší."

"Tři dny jsme byli na čele výsledkových listin, možná to bylo kvůli množství paliva, nebo je možná pravda, že jsme konkurenceschopní. Ale než budeme konkurenceschopní, musíme odjet hodně kol a zajistit, že bude vůz spolehlivý a dokáže dokončit všechny Grand Prix. V téhle fázi zimního testování se v tuto chvíli nacházíme. Vůz musí být velmi, velmi spolehlivý a do Barcelony nebo posledního testu v Jerezu se výkonností asi nebudeme zabývat."

Nastavení vozu, které Massa připravil, vyhovovalo Alonsovi natolik, že jej nemusel měnit a mohl se soustředit na jiné věci.

"Pro mě to byl důležitý den, poprvé ve Ferrari," připomněl. "Den plný emocí, noc byla stejná. Myslím, že jsem den maximálně využil, co se týče odjetých kol a času na trati. Mám dobrý pocit. Ve voze potřebuji přizpůsobit hodně věcí, sedačku, pedály, volant, helmu - mám novou značku (Schubert)."

"Nikdy jsem nejezdil s brzdami Brembo, takže to pro mě také byla novinka. Je třeba upravit a zkontrolovat hodně věcí, ale měl jsem dobrý základ díky Felipově práci z prvních dvou dnů. Hodně mi to pomohlo, protože jsem neztrácel čas s nastavením auta. Jen jsem se soustředil na pohodlí ve voze, protože Felipovo nastavení bylo pro dopolední jízdy postačující."

Cíl má pro letošní sezónu Alonso jasný, chce rozšířit svoji sbírku titulů. Zaručit výsledky ovšem nemůže. "Ano, očekávání jsou jako vždy velká a jak jsem řekl, protože jsem u Ferrari, lidé budou letos očekávat hodně," potvrdil. "Ale nemůžeme dělat nic jiného, než že budeme odvádět maximum, budeme se snažit být konkurenceschopní, profesionální a rychlí. Pokud to dokážeme, lidé budou spokojení. Pokud nevyhrajeme, nebude to proto, že jsme se nesnažili na 100 procent, ale proto, že někdo jiný odvedl lepší práci."

Diskuze (55) Další článek: Jan Charouz navštívil tým Renault při testech ve Valencii
10. prosince | Zajímavé. Podle webu odkaz míří bývalý šéf Porsche v LMP1 Andreas Seidl do vedení McLarenu.
7. prosince | Oprava: Gala FIA zdá se už teď. odkaz
6. prosince | Toto Wolff prozradil, že si při oslavách titulu poranil přední zkřížený vaz.
6. prosince | Jak se vám líbila letošní sezóna? Oznámkujte ji jako ve škole