Po všech těch potížích je dnešní výsledek velkým překvapením, říká Pérez

Po všech těch potížích je dnešní výsledek velkým překvapením, říká Pérez

Mexický jezdec vytěžil maximum ze své strategie na jednu zastávku a podruhé v letošní sezoně se postavil na stupně vítězů. Dva body za deváté místo si na své konto připsal i Kamuj Kobajaši. AKTUALIZOVÁNO

Sergio Pérez před závodem předpovídal, že vzhledem k vysokým teplotám a ke skutečnosti, že jezdci budou závodit také na super měkkých pneumatikách, je dost možné, že Velká cena Kanady bude svým průběhem velmi nepředvídatelná.

O tom se mohl v neděli odpoledne na vlastní kůži přesvědčit. I přesto, že neztrácel optimismus, asi netušil, že po startu z patnáctého místa projede cílem závodu jako třetí jen pět sekund za vítězným Lewisem Hamiltonem.

Z dosaženého výsledku byl pochopitelně velmi nadšený. "Abych byl upřímný, po startu z patnáctého místa je pódiové umístění poslední věcí, na kterou pomyslíte. Jeli jsme docela agresivně. První stint byl docela dobrý, zastávka v boxech velmi dobrá a druhý stint byl velmi, velmi dobrý," řekl spokojený Pérez. "Podařily se nám nějaké předjížděcí manévry a poté jsme uviděli, že opotřebení mých pneumatik není tak velké."

Pérez se tak na bodované pozice vrátil po dlouhých pěti závodech. Naposledy své konto rozšířil v Malajsii, kde skončil druhý. Jelikož se ale Sauber v Kanadě potýkal s výkonnostními problémy, je dnešní počin pro švýcarskou stáj milým překvapením.   

"Po tak špatném včerejšku je to pro tým skvělý výsledek. Měli jsme spoustu problémů s brzdami," přiblížil mexický závodník. "Dokončit na pódiu je prostě skvělé. Pro tým je to velké povzbuzení. Doufejme, že takto budeme moci pokračovat," uzavřel.   

Spokojen mohl být po Velké ceně Kanady také druhý jezdec Sauberu Kamuj Kobajaši. V závodě sice nezaznamenal takový posun vpřed jako jeho týmový kolega. Na body to ale nakonec přeci jen stačilo.

"Začal jsem na super měkké směsi pneumatik a po mém pitstopu jsem odjel šestačtyřicet kol na střední směsi. Když byly pneumatiky v dobrém stavu, měl jsem dobrou závodní výkonnost, ke konci to ale nebylo nejlehčí," vysvětloval Kamuj Kobajaši.

"Každopádně, nejtěžší dnes bylo vypořádat se s provozem na trati. Myslím si, že za takovýchto podmínek byla devátá pozice maximem, kterého jsme mohli po startu z jedenáctého místa dosáhnout," dodal japonský pilot.

Výkony obou jezdců udělaly radost i závodnímu šéfinženýrovi stáje Giampaolu Dall´Arovi. Potěšilo jej především to, jak se vypořádali se zvolenou strategií. "Je těžké najít správná slova po tak emotivním závěru! Závod začal tak trochu s otazníkem: Jak dlouho vydrží pneumatiky v těchto horkých podmínkách? Upřímně, myslel jsem, že správné bude jet na dvě zastávky. V případě Kamuje jsme plánovali kratší první stint, než jaký měl. Pak jsme si ale uvědomili, že pneumatiky jsou na tom dobře."

"U Sergia, který startoval na tvrdší směsi, jsme plánovali delší první stint, aniž bychom věděli, jestli bude jedna zastávka stačit. Věci se ale vyvinuly dobře. Sergio poté předvedl několik předjížděcích manévrů, skutečným klíčem ale bylo, že se dobře vypořádal s pneumatikami," uzavřel Dall´Ara.   

Doporučujeme

Články odjinud