Vestimu zkomplikoval šance na zisk titulu smyk při cestě na startovní rošt.
I dnes formuli 2 v Belgii počasí přálo a start závodu se obešel bez deště. Ovšem trať byla stále mokrá, což se ještě před startem závodu postaralo o dramatický moment, který může rozhodnout celý šampionát. Vedoucí muž průběžného pořadí Vesti při cestě na startovní rošt dostal smyk, roztočil se na trati, narazil do bariéry a ze závodu musel odstoupit. Přitom měl startovat z druhého místa. Do hodin se dostal i Martins, ale ten dokázal situaci ustát.
Na pole position se postavil vítěz kvalifikace Bearman, slot vedle něj patřící Vestimu zůstal prázdný. Do druhé startovní řady se zařadil Martins a Maloney, do třetí Pourchaire a Hauger. Za ně pak Boschung, Fittipaldi, Verschoor a první desítku uzavřel Daruvala. Staněk startoval opět osmnáctý.
Po zhasnutí červených světel Bearman skvěle odstartoval a ujal se vedení. Na druhé místo se posunul Pourchaire, za něj Maloney a Fittipaldi. Start se vůbec nepovedl Martinsovi, který se propadl na páté místo.
Za nimi došlo ke kontaktu mezi Haugerem a Iwasou. Oba museli ze závodu odstoupit a na trať vyjel safety car.
Pořadí na čele v tu chvíli bylo Bearman, Pourchaire, Maloney, Fittipaldi, Martins, Verschoor, Daruvala, Hadjar, Doohan a Crawford.
Po restartu si Bearman udržel vedení. Fittipaldi se pustil do útoku na svého týmového kolegu. Ovšem když se pokusil o předjetí, oba piloti se střetli koly a Maloney okamžitě vyletěl z dráhy. Fittipaldi převzal třetí pozici. Na čtvrté místo se posunul Martins.
Bearman musel čelit tlaku od Pourchaireho, až v zatáčce Les Combes chyboval a vyjel z trati, stejné chyby se ovšem dopustil i Pourchaire. Oba piloti tak zůstali na prvním a druhém místě.
Ve dvanáctém kole se z nejlepší desítky vydal do boxů jako první Daruvala. Hadjar při výjezdu z boxů narazil do zdi a přišel o přední křídlo. Rozhodl se ale objet celé kolo, aby se u svých mechaniků mohl zastavit pro křídlo nové. Na trať byl nasazen virtuální safety car.
Když se začalo znovu závodit. Do boxů zamířil Martins následovaný Maloneyem. Vrátili se na 10. a 11. místě. Na to ihned odpověděl Bearman s Pourchairem a oba zamířili do boxů jen o kolo později. Zastávka mechanikům Premy však byla příliš pomalá a do virtuálního vedení závodu se tak dostal Pourchaire.
O kolo později zamířil do boxů i Fittipaldi. Vrátil se těsně za Pourchairem, ale jelikož měl studené pneumatiky, lehce ho překonal Bearman i Martins. Později Fittipaldiho předjel i Maloney. Pak ale Martins obdržel pětisekundovou penalizaci za překročení rychlosti v boxové uličce.
Do kontaktu se dostal Crawford s Correou, a jelikož Crawford zůstal stát na trati, do závodu musel být nasazen safety car. Toho využil zatím nestavějící Doohan a zamířil do boxů k povinné zastávce. Na trať se vrátil na druhém místě za Pourchairem. A jelikož z čela všichni svou zastávku již absolvovali, pořadí vypadalo: Pourchaire, Doohan, Bearman, Martins, Maloney, Fittipaldi a Verschoor.
Že debutovat ve Spa není vůbec jednoduché, se opět přesvědčil Mason z PHM, za safety carem se dostal do hodin. Pak už safety car zajel do boxů a v čele závodu zůstal Pourchaire. Za sebou však měl Doohana na čerstvé sadě měkkých pneumatik. Do cíle zbývalo pět kol.
K útoku na první pozici se Doohan odhodlal v předposledním kole. Za pomoci DRS Pourchaireho předjel. Pilot ART se však snažil získat svou pozici zpět, až málem došlo mezi dvojicí ke kontaktu. Ale oba dokázali situaci ustát a Doohan si udržel vedení.
V posledním kole se na pořadí již nic nezměnilo. Doohan si tak z 11. místa na startu dojel pro další vítězství poté, co minulý týden ovládl hlavní závod na Hungaroringu.
Druhý dojel Pourchaire, který se tak dostal do vedení v šampionátu. Na třetí místo se po penalizaci Martinse a Bearmana posunul Fittipaldi. Pódiem tak završil svůj úspěšný víkend, kdy se mu už včera podařilo ovládnout sprint.
Staněk se může těšit z dalších bodů, tentokrát za deváté místo.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Jack Doohan |
Invicta Virtuosi Racing |
59:01.766 |
25 |
2 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
1.952 |
25 |
3 |
Enzo Fittipaldi |
Rodin Carlin |
9.118 |
25 |
4 |
Zane Maloney |
Rodin Carlin |
10.131 |
25 |
5 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
10.528 |
25 |
6 |
Richard Verschoor |
Van Amersfoort Racing |
10.578 |
25 |
7 |
Ollie Bearman |
Prema Racing |
12.701 |
25 |
8 |
Kush Maini |
Campos Racing |
13.782 |
25 |
9 |
Roman Staněk |
Trident |
16.526 |
25 |
10 |
Ralph Boschung |
Campos Racing |
17.637 |
25 |
11 |
Arthur Leclerc |
DAMS |
18.998 |
25 |
12 |
J.M.Correa |
Van Amersfoort Racing |
19.782 |
25 |
13 |
Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz |
20.664 |
25 |
14 |
Clément Novalak |
Trident |
23.852 |
25 |
15 |
Josh Mason |
PHM Racing by Charouz |
25.253 |
25 |
16 |
Amaury Cordeel |
Invicta Virtuosi Racing |
27.900 |
25 |
- |
Jak Crawford |
Hitech Pulse-Eight |
DSQ |
15 |
- |
Jehan Daruvala |
MP Motorsport |
|
14 |
- |
Isack Hadjar |
Hitech Pulse-Eight |
|
11 |
- |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
|
5 |
- |
Ajumu Iwasa |
DAMS |
|
1 |
- |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
|
0 |