Po vítězství na Hugaroringu triumfoval Doohan i ve Spa | foto: Lars Baron

foto: Lars Baron

Po vítězství na Hugaroringu triumfoval Doohan i ve Spa

Vestimu zkomplikoval šance na zisk titulu smyk při cestě na startovní rošt.

I dnes formuli 2 v Belgii počasí přálo a start závodu se obešel bez deště. Ovšem trať byla stále mokrá, což se ještě před startem závodu postaralo o dramatický moment, který může rozhodnout celý šampionát. Vedoucí muž průběžného pořadí Vesti při cestě na startovní rošt dostal smyk, roztočil se na trati, narazil do bariéry a ze závodu musel odstoupit.  Přitom měl startovat z druhého místa. Do hodin se dostal i Martins, ale ten dokázal situaci ustát.

Na pole position se postavil vítěz kvalifikace Bearman, slot vedle něj patřící Vestimu zůstal prázdný. Do druhé startovní řady se zařadil Martins a Maloney, do třetí Pourchaire a Hauger. Za ně pak Boschung, Fittipaldi, Verschoor a první desítku uzavřel Daruvala. Staněk startoval opět osmnáctý.

Po zhasnutí červených světel Bearman skvěle odstartoval a ujal se vedení. Na druhé místo se posunul Pourchaire, za něj Maloney a Fittipaldi. Start se vůbec nepovedl Martinsovi, který se propadl na páté místo.

Za nimi došlo ke kontaktu mezi Haugerem a Iwasou. Oba museli ze závodu odstoupit a na trať vyjel safety car.

Pořadí na čele v tu chvíli bylo Bearman, Pourchaire, Maloney, Fittipaldi, Martins, Verschoor, Daruvala, Hadjar, Doohan a Crawford.

Po restartu si Bearman udržel vedení. Fittipaldi se pustil do útoku na svého týmového kolegu. Ovšem když se pokusil o předjetí, oba piloti se střetli koly a Maloney okamžitě vyletěl z dráhy. Fittipaldi převzal třetí pozici. Na čtvrté místo se posunul Martins.

Bearman musel čelit tlaku od Pourchaireho, až v zatáčce Les Combes chyboval a vyjel z trati, stejné chyby se ovšem dopustil i Pourchaire. Oba piloti tak zůstali na prvním a druhém místě.

Ve dvanáctém kole se z nejlepší desítky vydal do boxů jako první Daruvala. Hadjar při výjezdu z boxů narazil do zdi a přišel o přední křídlo. Rozhodl se ale objet celé kolo, aby se u svých mechaniků mohl zastavit pro křídlo nové. Na trať byl nasazen virtuální safety car.

Když se začalo znovu závodit. Do boxů zamířil Martins následovaný Maloneyem. Vrátili se na 10. a 11. místě. Na to ihned odpověděl Bearman s Pourchairem a oba zamířili do boxů jen o kolo později. Zastávka mechanikům Premy však byla příliš pomalá a do virtuálního vedení závodu se tak dostal Pourchaire.

O kolo později zamířil do boxů i Fittipaldi. Vrátil se těsně za Pourchairem, ale jelikož měl studené pneumatiky, lehce ho překonal Bearman i Martins. Později Fittipaldiho předjel i Maloney. Pak ale Martins obdržel pětisekundovou penalizaci za překročení rychlosti v boxové uličce.

Do kontaktu se dostal Crawford s Correou, a jelikož Crawford zůstal stát na trati, do závodu musel být nasazen safety car. Toho využil zatím nestavějící Doohan a zamířil do boxů k povinné zastávce. Na trať se vrátil na druhém místě za Pourchairem. A jelikož z čela všichni svou zastávku již absolvovali, pořadí vypadalo: Pourchaire, Doohan, Bearman, Martins, Maloney, Fittipaldi a Verschoor.

Že debutovat ve Spa není vůbec jednoduché, se opět přesvědčil Mason z PHM, za safety carem se dostal do hodin. Pak už safety car zajel do boxů a v čele závodu zůstal Pourchaire. Za sebou však měl Doohana na čerstvé sadě měkkých pneumatik. Do cíle zbývalo pět kol.

K útoku na první pozici se Doohan odhodlal v předposledním kole. Za pomoci DRS Pourchaireho předjel. Pilot ART se však snažil získat svou pozici zpět, až málem došlo mezi dvojicí ke kontaktu. Ale oba dokázali situaci ustát a Doohan si udržel vedení.

V posledním kole se na pořadí již nic nezměnilo. Doohan si tak z 11. místa na startu dojel pro další vítězství poté, co minulý týden ovládl hlavní závod na Hungaroringu.

Druhý dojel Pourchaire, který se tak dostal do vedení v šampionátu. Na třetí místo se po penalizaci Martinse a Bearmana posunul Fittipaldi. Pódiem tak završil svůj úspěšný víkend, kdy se mu už včera podařilo ovládnout sprint.

Staněk se může těšit z dalších bodů, tentokrát za deváté místo.

Výsledky

P Jezdec Tým Čas / ztráta Kol
Jack Doohan Invicta Virtuosi Racing 59:01.766 25
Théo Pourchaire ART Grand Prix 1.952 25
Enzo Fittipaldi Rodin Carlin 9.118 25
Zane Maloney Rodin Carlin 10.131 25
Victor Martins ART Grand Prix 10.528 25
Richard Verschoor Van Amersfoort Racing 10.578 25
Ollie Bearman Prema Racing 12.701 25
Kush Maini Campos Racing 13.782 25
Roman Staněk Trident 16.526 25
10  Ralph Boschung Campos Racing 17.637 25
11  Arthur Leclerc DAMS 18.998 25
12  J.M.Correa Van Amersfoort Racing 19.782 25
13  Roy Nissany PHM Racing by Charouz 20.664 25
14  Clément Novalak Trident 23.852 25
15  Josh Mason PHM Racing by Charouz 25.253 25
16  Amaury Cordeel Invicta Virtuosi Racing 27.900 25
Jak Crawford Hitech Pulse-Eight DSQ 15
Jehan Daruvala MP Motorsport   14
Isack Hadjar Hitech Pulse-Eight   11
Dennis Hauger MP Motorsport   5
Ajumu Iwasa DAMS   1
Frederik Vesti Prema Racing   0

Doporučujeme

Články odjinud