Po tragédii z Kanady mají maršálové nové instrukce, ale nedodržují je vždy

Po tragédii z Kanady mají maršálové nové instrukce, ale nedodržují je vždy

Nedlouho po úmrtí traťového maršála Marka Robinsona v Kanadě vydala FIA nové pokyny pro pracovníky na okruzích, ale občas se nestačí divit, co se děje.

Robinson zahynul proto, že se dostal pod kola jeřábu, který odvážel monopost Estebana Gutiérreze. "Ta nehoda v Kanadě byla hrozná a nešťastná. V tomto ohledu se věcí změní," řekl ředitel závodů Charlie Whiting pro Autosport.

FIA ale konala hned. "Po té nehodě jsme všem nařídili, aby když používají ta vozidla JCB a podobné na zvedání aut, aby se nikdy nepohybovali před nimi. Je to logické."

"Brazilská organizace má systém, který uchytí vůz na dvě lana, aby ho udržel v rovnováze a aby se netočil, takže tam nikoho nepotřebujete, aby ho stabilizoval."

"My se snažíme informovat všechny o tomto typu systému, abychom minimalizovali počet lidí potřebných pro odklizení auta. To je v tom klíčové."

Přesto je občas FIA zděšená tím, co se dál děje na okruzích. "Když se podíváte na Koreu, jak odklízeli vůz Marka Webbera, vidíte jak přijíždí traktor a jsou před ním čtyři maršálové. A běží, což je opravdu absurdní," uzavřel Whiting.

Doporučujeme

Články odjinud