Po tragédii z Kanady mají maršálové nové instrukce, ale nedodržují je vždy

Nedlouho po úmrtí traťového maršála Marka Robinsona v Kanadě vydala FIA nové pokyny pro pracovníky na okruzích, ale občas se nestačí divit, co se děje.
Po tragédii z Kanady mají maršálové nové instrukce, ale nedodržují je vždy

Robinson zahynul proto, že se dostal pod kola jeřábu, který odvážel monopost Estebana Gutiérreze. "Ta nehoda v Kanadě byla hrozná a nešťastná. V tomto ohledu se věcí změní," řekl ředitel závodů Charlie Whiting pro Autosport.

FIA ale konala hned. "Po té nehodě jsme všem nařídili, aby když používají ta vozidla JCB a podobné na zvedání aut, aby se nikdy nepohybovali před nimi. Je to logické."

"Brazilská organizace má systém, který uchytí vůz na dvě lana, aby ho udržel v rovnováze a aby se netočil, takže tam nikoho nepotřebujete, aby ho stabilizoval."

"My se snažíme informovat všechny o tomto typu systému, abychom minimalizovali počet lidí potřebných pro odklizení auta. To je v tom klíčové."

Přesto je občas FIA zděšená tím, co se dál děje na okruzích. "Když se podíváte na Koreu, jak odklízeli vůz Marka Webbera, vidíte jak přijíždí traktor a jsou před ním čtyři maršálové. A běží, což je opravdu absurdní," uzavřel Whiting.

Diskuze (4) Další článek: S DRS není předjíždění moc snadné, brání se Whiting