Po prvním kole ve Spa je vám nevolno, popisuje Grosjean

Belgický okruh Spa-Francorchamps má své pevné místo v kalendáři formule 1 a mezi jezdci je velmi oblíbený. Výjimkou není ani pilot týmu Haas Romain Grosjean.
Po prvním kole ve Spa je vám nevolno, popisuje Grosjean

Francouz zde v roce 2011 vyhrál titul v GP2 a je to také podnik, kde získal v roce 2015 své dosud poslední pódiové umístění.

„V tom roce jsme měli v Belgii dobré auto,“ vzpomíná Grosjean na své působení u týmu Lotus. „Já dokázal předjet pár vozů a byl na stupních vítězů. Upřímně, byl to jeden z těch víkendů, kdy jde vše podle plánu. Pro všechny kluky, a i pro mě to bylo skvělé. Měli jsme skvělý víkend. Myslím, že to byl stejný pocit jako získal první body pro Haas.“

V Belgii však Grosjean zažil i zřejmě nejhorší moment své kariéry, když v prvním kole velké ceny v první zatáčce La Source v roce 2012 způsobil hromadnou kolizi, za kterou následně dostal zákaz startu v dalším závodě. Tyto momenty jsou však již za Grosjeanem a v těchto dnech se těší na krásný okruh v Ardenách.

„Nedokážu zvolit jen jednu pasáž a říct, že je má oblíbená,“ řekl k 7004 metrů dlouhému okruhu. „Celý okruh jako celek je krásný. Je tu spousta rychlých zatáček a hodně různých zatáček, některé jsou rychlé, jiné pomalé. Celkově dobrá směs. Z jízdy máte dobrý pocit.“

„Po prvním kole, které jedete naplno, se necítíte dobře,“ připouští Grosjean. „Je to jako na horské dráze, protože to jde nahoru a dolu. Vy si říkáte 'Vydržím to celý závod?' jakmile to ale zvládnete jednou, je to všechno dobré a vy si jen užíváte ta přetížení.“

„Začínáte vlásenkou La Source. Je to velmi pomalá zatáčka. Potřebujete mít dobrý výjezd, abyste prolétli Eau Rouge. To je rozhodně zatáčka, kde nechcete udělat chybu. V kvalifikaci, kdy máte čistý vzduch, je rozhodně dobrá.“

„Na druhou stranu, když se dostanete do větrného pytle za jiného jezdce, můžete mít obrovskou výhodu v nájezdu do páté zatáčky. Má to své pro a proti. Sedmá zatáčka je docela zábavná. Je to rychlá zatáčka z kopce. Pak osmá zatáčka, kde je zrádné brzdění. Na výjezdu se musíte držet vpravo, abyste měli dobrou pozici pro devátou zatáčku.“

„Pak znovu velké klesání pro dvojitou levou zatáčku 10 a 11 - nejrychlejší zatáčku na okruhu. Pak druhá kombinace pravé a levé zatáčky, kde ale máte trochu vyšší rychlost než v sekci páté a šesté zatáčky.“

„Následující dvojitá pravá zatáčka je velmi důležitá pro zadní rovinku, která je velmi dlouhá. Pak už jen přes šikanu Bus stop, před kterou tvrdě brzdíte. Následuje totiž zatáčka, kde je zrádný výjezd a trakce. Je to velmi obtížné, když to ale projedete správně, zajedete dobrý čas.“

„Ve Spa vždy vidíte odlišný přístup. Buď jste rychlí v prvním a třetím sektoru, kde se dosahuje vysokých rychlostí, nebo jste rychlí ve druhém sektoru, který má více zatáček. Obojí funguje, takže je to o vašem přístupu k závodu.“

Foto: Getty Images / Charles Coates

Diskuze (16) Další článek: Nejsilnější motor má stále Mercedes, myslí si Verstappen
18. listopadu | Šílené... odkaz
15. listopadu | Lewis Hamilton musel korigovat svá slova o Indii... odkaz
15. listopadu | Rob Smedley by se po odchodu z Williamsu mohl vrátit zpět do Ferrari.
14. listopadu | Fernando Alonso bude mít tým v sérii Formula Renault Eurocup

GP Abú Dhabí 2018

Pátek 23. listopadu 2018
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 24. listopadu 2018
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 25. listopadu 2018
Závod 14.10