Pirelli musí připravit pneumatiky pro příští rok. Má na to méně času a testů než v předešlých letech.
Testování pneumatik pro příští rok sice probíhalo řadu měsíců, ale má to jeden háček. Jednalo se o pneumatiky, které nepotřebují zahřívací deky. Jejich zavedení ale Komise F1 odložila. Pneumatiky bez zahřívacích dek se objeví ve F1 nejdříve v roce 2025.
Pirelli tak musí z hlediska vývoje začít od nuly. Prototypy pneumatik budou testovat Alpine a Red Bull po Grand Prix Itálie. Půjde primárně o výběr nových konstrukcí, které musí FIA schválit v polovině září.
Velký hromadný test pak proběhne v Japonsku a Mexiku. Všichni jezdci budou testovat pneumatiky v pátečních trénincích. V tomto případě půjde o výběr finálních směsí. Schváleny musí být do konce listopadu.
Poslední test pak proběhne po Abú Dhabí. Pro týmy to bude šance poznat finální pneumatiky.
„Rádi bychom také zlepšili současnou nabídku směsí a pracovali hlavně na směsích, které vykazovaly o něco nižší výkon, než se očekávalo,“ řekl šéfinženýr Pirelli Simone Berra pro Autosport.
Vývoj pneumatik je důležitý, protože týmy nachází stále více přítlaku, což znamená samozřejmě i větší zátěž pneumatik.
„Týmy nahrály simulace na konci června. Měli jsme tedy čas, několik měsíců, abychom zpracovali všechna data a pochopili, jaký je cíl z hlediska zatížení pro příští rok. A zaznamenali jsme určitý nárůst.“
„Pokračujeme v zařazování nových materiálů, nové struktury, geometrie. Pracujeme, jak jen to jde. Samozřejmě, že v určitém okamžiku existuje limit a je třeba změnit filozofii, ale v tuto chvíli jsme viděli dobré výsledky při práci na současné struktuře a zlepšování pomocí různých nových řešení.“
„Pracujeme na bočnicích, pracujeme na oblastech patek, spolupracujeme s naším týmem výzkumu a vývoje, abychom co nejvíce zlepšili strukturu.“