Po loňském ročníku má Rosberg ze singapurského vítězství větší radost

Nico Rosberg přiznal, že letošní vítězství ve Velké ceně Singapuru má pro něj ještě sladší příchuť poté, co v loňském ročníku nočního závodu utrpěl Mercedes porážku.
Po loňském ročníku má Rosberg ze singapurského vítězství větší radost

V loňském roce na okruhu Marina Bay bojovali o vítězství piloti Ferrari a Red Bullu. Radoval se nakonec Sebastian Vettel z Ferrari, zatímco Rosberg skončil čtvrtý a Lewis Hamilton nedokončil.

Kromě prvního tréninku, kdy se Rosberg potkal s bariérou, však Němec letos prožil úspěšný víkend, který zakončil vítězstvím. V závěru závodu dokázal odolat tlaku ze strany Daniela Ricciarda, který měl čerstvější pneumatiky, a dojel si pro osmý letošní triumf.

Jezdci Mercedesu ve skutečnosti žádný problém s brzdami neměli

Jezdci Mercedesu ve skutečnosti žádný problém s brzdami neměli

„Je úžasné mít s tímto týmem šanci vyhrát každý závod, do kterého nastoupíme,“ pochvaluje si Rosberg, který se vrátil do čela průběžného pořadí.

„Obzvlášť tento víkend, který byl z našeho pohledu velmi působivý, jelikož nás tu minulý rok Red Bull a Ferrari zničily.“

„Pochopili jsme proč, ale nebylo to snadné, dokázali jsme to ale zvrátit a letos to bylo jiné. Porazili jsme je na jejich nejlepším okruhu. Každého z nás to skutečně naplňuje.“

Taková by měla být F1 v každém okamžiku, řekl Wolff o konci závodu

Taková by měla být F1 v každém okamžiku, řekl Wolff o konci závodu

Red Bull se v závěru rozhodl povolat Ricciarda do boxů a nasadit mu nové pneumatiky. Australan Rosberga mohutně stahoval, v cíli však na něj o půl sekundy nestačil.

„Těžké to bylo jen na konci závodu, kdy jsem byl pod tlakem,“ řekl Rosberg. „Na začátku bylo všechno pod kontrolou, takže to bylo OK. Jen jsem se musel trochu starat.“

„Když se musíte takovým způsobem starat o brzdy, což vás stojí výkonnost, tak je to obtížné. Tohle byla ale trať, kde je vůz na limitu. Věděli jsme, že to přijde a zvládli jsme to.“

„Díky tomu souboji na konci to bylo mnohem příjemnější vyhrát takovým stylem, protože jsem ty kola opravdu musel tlačit a dostat z toho maximum, protože (Ricciardo) tlačil a dvě kola před cílem mě mohl dostat. Musel jsem proto zajet ta nejlepší kola.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (1) Další článek: Williams řeší problém. Bottasovi se během závodu uvolnily pásy
17:16 | Podle FIA je 10 % šance na déšť v FP3 a kvalifikaci. Uvidíme poprvé slicky...
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
19. října | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
19. října | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10