Po kolizi obou red bullů se v Turecku radoval McLaren, vyhrál Hamilton

Většinu závodu odkroužily v čele vozy Red Bull před oběma mclareny. Po kolizi Vettela s Webberem se do vedení dostal Hamilton před Buttonem. I když se jednou prohodili, dojeli v tomto pořadí do cíle.

Velká cena Turecka přinesla velice dramatickou podívanou. Většinu závodu za sebou kroužily čtyři vozy v minimálních rozestupech. Po delší době mohli diváci vidět souboj na ostří nože mezi dvěma stájovými kolegy, který skončil při boji o první místo vzájemnou kolizí.

Start závodu podle očekávání lépe zvládli jezdci startující v čistší stopě, tedy té za prvním Webberem. Australan udržel vedení, za něj se prosadil Vettel, na třetí místo klesl Hamilton a před čtvrtého Buttona se dostal Schumacher. Ještě do konce prvního kola se Hamilton stihl vrátit na druhé místo a Button zpět na čtvrté. Šestý jel Rosberg, sedmý Kubica, osmý Massa, devátý Petrov a na desáté místo se na začátku druhého kola prosadil Sutil před Kobajašiho. Do boxů museli po vzájemném kontaktu Buemi s poškozenou pravou zadní pneumatikou a Hülkenberg.

Jak McLaren slíbil po kvalifikaci, v závodě vozům Red Bull skutečně stačil. Webber se Hamiltonovi nedokázal vzdálit a Vettel už Hamiltona také znovu nepředjel. Rozestupy byly těsné, ale až do prvních zastávek nedocházelo na čelních místech k žádným změnám v pořadí. Hamilton sice ve dvanácté zatáčce dvakrát naznačil manévr, ale před Webbera se nedostal. První čtveřice se nadále vzdalovala zbytku pole, které vedl Schumacher.

Webber si udržel vedení i po zastávkách, které pro první čtveřici začal Vettel v patnáctém kole. Hamilton se v boxech trochu zdržel a klesl až za Němce. Z první čtveřice zůstal na trati nejdéle Button a díky sérii rychlých kol a bleskové zastávce, na kterou se vydal v sedmnáctém kole, se vrátil těsně za první trojicí. Mezi prvním Webberem a čtvrtým Buttonem se rozestup pohyboval okolo 2,5 sekundy.

Klíčový okamžik závodu přišel ve čtyřicátém kole. Vettel se dotáhl na Webbera a ve dvanácté zatáčce se rozhodl zaútočit. Dostal se na vnitřek zatáčky, ale najel až na obrubník a narazil zadním kolem do Webberova vozu. Australan si přitom stále držel svou stopu. Při této kolizi oba red bully opustily trať a uvolnily tak cestu mclarenům. Pro Vettela závod skončil, Webber se dokázal vrátit na trať, zajel do boxů pro nový nos a pneumatiky a stihl udržet třetí místo před Schumacherem.

V devětačtyřicátém kole se do vzájemného souboje pustili piloti McLarenu. Button se na konci kola dostal do vedení, ale hned v první zatáčce následujícího okruhu mu jeho týmový kolega předjetí vrátil. Pak už se oba jezdci uklidnili a dokroužili v klidu do cíle. O vzrušení se ještě ke konci závodu postarali Alonso s Petrovem. Rus dlouho úspěšně bránil svou osmou příčku, ale nakonec ho Alonso tři kola před cílem předjel. Nevyhnul se však drobnému kontaktu, po kterém musel Petrov vyměnit pneumatiky. Přišel tím o možnost bodovat, ale stihl ještě zajet nejrychlejší kolo závodu, o které připravil Alguersuariho.

Hamilton si připsal první letošní vítězství, Button druhým místem pečetil druhý letošní double McLarenu a na Webbera zbylo třetí místo. Čtvrtý dojel Schumacher, za ním se seřadili Rosberg, Kubica, Massa, Alonso, Sutil a Kobajaši, který získal pro Sauber první letošní body.

V čele šampionátu se udržel Webber s 93 body, za ním už jsou oba piloti McLarenu Button (88) a Hamilton (84), čtvrtý je Alonso (79), další bod na něho ztrácí pátý Vettel. V Poháru konstruktérů se do čela dostal McLaren (172) o bod před Red Bull. Ferrari, které si svou dnešní osmistou osmistou velkou cenu představovalo asi jinak, je se 146 body třetí.

Příští závod se jede 13. června v kanadském Montrealu, kam se F1 vrací po roční přestávce.

GP Turecka 2010

P. Jezdec Tým Kola Čas/ztráta Start
1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 58 1:28:47,6 h 2
2 Jenson Button McLaren-Mercedes 58 +2,6 s 4
3 Mark Webber RBR-Renault 58 +24,2 s 1
4 Michael Schumacher Mercedes GP 58 +31,1 s 5
5 Nico Rosberg Mercedes GP 58 +32,2 s 6
6 Robert Kubica Renault 58 +32,8 s 7
7 Felipe Massa Ferrari 58 +36,6 s 8
8 Fernando Alonso Ferrari 58 +46,5 s 12
9 Adrian Sutil Force India-Mercedes 58 +49,0 s 11
10 Kamui Kobajaši BMW Sauber-Ferrari 58 +1:05,6 min 10
11 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 58 +1:05,9 min 13
12 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 58 +1:07,8 min 16
13 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 57 +1 kolo 18
14 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 57 +1 kolo 15
15 Vitalij Petrov Renault 57 +1 kolo 9
16 Sébastien Buemi STR-Ferrari 57 +1 kolo 14
17 Nico Hülkenberg Williams-Cosworth 57 +1 kolo 17
18 Timo Glock Virgin-Cosworth 55 +3 kola 21
19 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 55 +3 kola 23
20 Karun Čandhok HRT-Cosworth 52 +6 kol 24
- Bruno Senna HRT-Cosworth 46 +12 kol 22
- Sebastian Vettel RBR-Renault 39 +19 kol 3
- Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 33 +25 kol 20
- Jarno Trulli Lotus-Cosworth 32 +26 kol 19
Další článek: F1 není wrestling

24. ledna | 17. února bychom mohli vidět nové zbarvení Williamsu. Vůz až v den testů... podobně by na tom mohl být Haas. Oficiálně to ale potvrzeno nebylo.
23. ledna | Red Bull prodloužil spolupráci se společností ExxonMobil jako dodavatelem paliv, maziv a technologickým partnerem.
22. ledna | Formule 1 potvrdila, že Drive to Survive bude na Netflixu 28. února.
22. ledna | Racing Point představí svůj vůz 17. února.