Po kolizi obou red bullů se v Turecku radoval McLaren, vyhrál Hamilton

Většinu závodu odkroužily v čele vozy Red Bull před oběma mclareny. Po kolizi Vettela s Webberem se do vedení dostal Hamilton před Buttonem. I když se jednou prohodili, dojeli v tomto pořadí do cíle.

Velká cena Turecka přinesla velice dramatickou podívanou. Většinu závodu za sebou kroužily čtyři vozy v minimálních rozestupech. Po delší době mohli diváci vidět souboj na ostří nože mezi dvěma stájovými kolegy, který skončil při boji o první místo vzájemnou kolizí.

Start závodu podle očekávání lépe zvládli jezdci startující v čistší stopě, tedy té za prvním Webberem. Australan udržel vedení, za něj se prosadil Vettel, na třetí místo klesl Hamilton a před čtvrtého Buttona se dostal Schumacher. Ještě do konce prvního kola se Hamilton stihl vrátit na druhé místo a Button zpět na čtvrté. Šestý jel Rosberg, sedmý Kubica, osmý Massa, devátý Petrov a na desáté místo se na začátku druhého kola prosadil Sutil před Kobajašiho. Do boxů museli po vzájemném kontaktu Buemi s poškozenou pravou zadní pneumatikou a Hülkenberg.

Jak McLaren slíbil po kvalifikaci, v závodě vozům Red Bull skutečně stačil. Webber se Hamiltonovi nedokázal vzdálit a Vettel už Hamiltona také znovu nepředjel. Rozestupy byly těsné, ale až do prvních zastávek nedocházelo na čelních místech k žádným změnám v pořadí. Hamilton sice ve dvanácté zatáčce dvakrát naznačil manévr, ale před Webbera se nedostal. První čtveřice se nadále vzdalovala zbytku pole, které vedl Schumacher.

Webber si udržel vedení i po zastávkách, které pro první čtveřici začal Vettel v patnáctém kole. Hamilton se v boxech trochu zdržel a klesl až za Němce. Z první čtveřice zůstal na trati nejdéle Button a díky sérii rychlých kol a bleskové zastávce, na kterou se vydal v sedmnáctém kole, se vrátil těsně za první trojicí. Mezi prvním Webberem a čtvrtým Buttonem se rozestup pohyboval okolo 2,5 sekundy.

Klíčový okamžik závodu přišel ve čtyřicátém kole. Vettel se dotáhl na Webbera a ve dvanácté zatáčce se rozhodl zaútočit. Dostal se na vnitřek zatáčky, ale najel až na obrubník a narazil zadním kolem do Webberova vozu. Australan si přitom stále držel svou stopu. Při této kolizi oba red bully opustily trať a uvolnily tak cestu mclarenům. Pro Vettela závod skončil, Webber se dokázal vrátit na trať, zajel do boxů pro nový nos a pneumatiky a stihl udržet třetí místo před Schumacherem.

V devětačtyřicátém kole se do vzájemného souboje pustili piloti McLarenu. Button se na konci kola dostal do vedení, ale hned v první zatáčce následujícího okruhu mu jeho týmový kolega předjetí vrátil. Pak už se oba jezdci uklidnili a dokroužili v klidu do cíle. O vzrušení se ještě ke konci závodu postarali Alonso s Petrovem. Rus dlouho úspěšně bránil svou osmou příčku, ale nakonec ho Alonso tři kola před cílem předjel. Nevyhnul se však drobnému kontaktu, po kterém musel Petrov vyměnit pneumatiky. Přišel tím o možnost bodovat, ale stihl ještě zajet nejrychlejší kolo závodu, o které připravil Alguersuariho.

Hamilton si připsal první letošní vítězství, Button druhým místem pečetil druhý letošní double McLarenu a na Webbera zbylo třetí místo. Čtvrtý dojel Schumacher, za ním se seřadili Rosberg, Kubica, Massa, Alonso, Sutil a Kobajaši, který získal pro Sauber první letošní body.

V čele šampionátu se udržel Webber s 93 body, za ním už jsou oba piloti McLarenu Button (88) a Hamilton (84), čtvrtý je Alonso (79), další bod na něho ztrácí pátý Vettel. V Poháru konstruktérů se do čela dostal McLaren (172) o bod před Red Bull. Ferrari, které si svou dnešní osmistou osmistou velkou cenu představovalo asi jinak, je se 146 body třetí.

Příští závod se jede 13. června v kanadském Montrealu, kam se F1 vrací po roční přestávce.

GP Turecka 2010

P. Jezdec Tým Kola Čas/ztráta Start
1 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 58 1:28:47,6 h 2
2 Jenson Button McLaren-Mercedes 58 +2,6 s 4
3 Mark Webber RBR-Renault 58 +24,2 s 1
4 Michael Schumacher Mercedes GP 58 +31,1 s 5
5 Nico Rosberg Mercedes GP 58 +32,2 s 6
6 Robert Kubica Renault 58 +32,8 s 7
7 Felipe Massa Ferrari 58 +36,6 s 8
8 Fernando Alonso Ferrari 58 +46,5 s 12
9 Adrian Sutil Force India-Mercedes 58 +49,0 s 11
10 Kamui Kobajaši BMW Sauber-Ferrari 58 +1:05,6 min 10
11 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 58 +1:05,9 min 13
12 Jaime Alguersuari STR-Ferrari 58 +1:07,8 min 16
13 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 57 +1 kolo 18
14 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 57 +1 kolo 15
15 Vitalij Petrov Renault 57 +1 kolo 9
16 Sébastien Buemi STR-Ferrari 57 +1 kolo 14
17 Nico Hülkenberg Williams-Cosworth 57 +1 kolo 17
18 Timo Glock Virgin-Cosworth 55 +3 kola 21
19 Lucas di Grassi Virgin-Cosworth 55 +3 kola 23
20 Karun Čandhok HRT-Cosworth 52 +6 kol 24
- Bruno Senna HRT-Cosworth 46 +12 kol 22
- Sebastian Vettel RBR-Renault 39 +19 kol 3
- Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 33 +25 kol 20
- Jarno Trulli Lotus-Cosworth 32 +26 kol 19
Další článek: F1 není wrestling

18:08 | Grosjeanova jízda v Mercedesu se komplikuje. Demonstrační jízda o tomto víkendu byla dříve zrušena kvůli posunu GP Francie a časové kolizi se závodem IndyCar. Nyní byl odložen "na později v létě" i test a to kvůli cestovním omezením v souvislosti s koronavirem.
12:45 | Za tým United Autosport, který spoluvlastní Zak Brown, pojede v Le Mans v LMP2 Manuel Maldonado.... není to shoda jmen, jde o bratrance Pastora Maldonada.
9:23 | Video Red Bull jako reklama pro ČR a SR. Video vidělo jen na YT Red Bullu zatím 515 tisíc lidí. Masivně je propagováno také na socnetech. Namátkou: FB (10,2 milionu fanoušků), Instagram týmu (5,9 milionů), Instagram značky (14,3 milionu).
9:14 | Formule 3: Jezdec týmu Campos László Tóth měl pozitivní test na koronavirus. Zůstává v izolaci a nezúčastní se víkendu ve Francii.

GP Francie 2021

Pátek 18. června 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 19. června 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 20. června 2021
Závod 15.00