Většinu závodu odkroužily v čele vozy Red Bull před oběma mclareny. Po kolizi Vettela s Webberem se do vedení dostal Hamilton před Buttonem. I když se jednou prohodili, dojeli v tomto pořadí do cíle.
Velká cena Turecka přinesla velice dramatickou podívanou. Většinu závodu za sebou kroužily čtyři vozy v minimálních rozestupech. Po delší době mohli diváci vidět souboj na ostří nože mezi dvěma stájovými kolegy, který skončil při boji o první místo vzájemnou kolizí.
Start závodu podle očekávání lépe zvládli jezdci startující v čistší stopě, tedy té za prvním Webberem. Australan udržel vedení, za něj se prosadil Vettel, na třetí místo klesl Hamilton a před čtvrtého Buttona se dostal Schumacher. Ještě do konce prvního kola se Hamilton stihl vrátit na druhé místo a Button zpět na čtvrté. Šestý jel Rosberg, sedmý Kubica, osmý Massa, devátý Petrov a na desáté místo se na začátku druhého kola prosadil Sutil před Kobajašiho. Do boxů museli po vzájemném kontaktu Buemi s poškozenou pravou zadní pneumatikou a Hülkenberg.
Jak McLaren slíbil po kvalifikaci, v závodě vozům Red Bull skutečně stačil. Webber se Hamiltonovi nedokázal vzdálit a Vettel už Hamiltona také znovu nepředjel. Rozestupy byly těsné, ale až do prvních zastávek nedocházelo na čelních místech k žádným změnám v pořadí. Hamilton sice ve dvanácté zatáčce dvakrát naznačil manévr, ale před Webbera se nedostal. První čtveřice se nadále vzdalovala zbytku pole, které vedl Schumacher.
Webber si udržel vedení i po zastávkách, které pro první čtveřici začal Vettel v patnáctém kole. Hamilton se v boxech trochu zdržel a klesl až za Němce. Z první čtveřice zůstal na trati nejdéle Button a díky sérii rychlých kol a bleskové zastávce, na kterou se vydal v sedmnáctém kole, se vrátil těsně za první trojicí. Mezi prvním Webberem a čtvrtým Buttonem se rozestup pohyboval okolo 2,5 sekundy.
Klíčový okamžik závodu přišel ve čtyřicátém kole. Vettel se dotáhl na Webbera a ve dvanácté zatáčce se rozhodl zaútočit. Dostal se na vnitřek zatáčky, ale najel až na obrubník a narazil zadním kolem do Webberova vozu. Australan si přitom stále držel svou stopu. Při této kolizi oba red bully opustily trať a uvolnily tak cestu mclarenům. Pro Vettela závod skončil, Webber se dokázal vrátit na trať, zajel do boxů pro nový nos a pneumatiky a stihl udržet třetí místo před Schumacherem.
V devětačtyřicátém kole se do vzájemného souboje pustili piloti McLarenu. Button se na konci kola dostal do vedení, ale hned v první zatáčce následujícího okruhu mu jeho týmový kolega předjetí vrátil. Pak už se oba jezdci uklidnili a dokroužili v klidu do cíle. O vzrušení se ještě ke konci závodu postarali Alonso s Petrovem. Rus dlouho úspěšně bránil svou osmou příčku, ale nakonec ho Alonso tři kola před cílem předjel. Nevyhnul se však drobnému kontaktu, po kterém musel Petrov vyměnit pneumatiky. Přišel tím o možnost bodovat, ale stihl ještě zajet nejrychlejší kolo závodu, o které připravil Alguersuariho.
Hamilton si připsal první letošní vítězství, Button druhým místem pečetil druhý letošní double McLarenu a na Webbera zbylo třetí místo. Čtvrtý dojel Schumacher, za ním se seřadili Rosberg, Kubica, Massa, Alonso, Sutil a Kobajaši, který získal pro Sauber první letošní body.
V čele šampionátu se udržel Webber s 93 body, za ním už jsou oba piloti McLarenu Button (88) a Hamilton (84), čtvrtý je Alonso (79), další bod na něho ztrácí pátý Vettel. V Poháru konstruktérů se do čela dostal McLaren (172) o bod před Red Bull. Ferrari, které si svou dnešní osmistou osmistou velkou cenu představovalo asi jinak, je se 146 body třetí.
Příští závod se jede 13. června v kanadském Montrealu, kam se F1 vrací po roční přestávce.
GP Turecka 2010
P. |
Jezdec |
Tým |
Kola |
Čas/ztráta |
Start |
1 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
58 |
1:28:47,6 h |
2 |
2 |
Jenson Button |
McLaren-Mercedes |
58 |
+2,6 s |
4 |
3 |
Mark Webber |
RBR-Renault |
58 |
+24,2 s |
1 |
4 |
Michael Schumacher |
Mercedes GP |
58 |
+31,1 s |
5 |
5 |
Nico Rosberg |
Mercedes GP |
58 |
+32,2 s |
6 |
6 |
Robert Kubica |
Renault |
58 |
+32,8 s |
7 |
7 |
Felipe Massa |
Ferrari |
58 |
+36,6 s |
8 |
8 |
Fernando Alonso |
Ferrari |
58 |
+46,5 s |
12 |
9 |
Adrian Sutil |
Force India-Mercedes |
58 |
+49,0 s |
11 |
10 |
Kamui Kobajaši |
BMW Sauber-Ferrari |
58 |
+1:05,6 min |
10 |
11 |
Pedro de la Rosa |
BMW Sauber-Ferrari |
58 |
+1:05,9 min |
13 |
12 |
Jaime Alguersuari |
STR-Ferrari |
58 |
+1:07,8 min |
16 |
13 |
Vitantonio Liuzzi |
Force India-Mercedes |
57 |
+1 kolo |
18 |
14 |
Rubens Barrichello |
Williams-Cosworth |
57 |
+1 kolo |
15 |
15 |
Vitalij Petrov |
Renault |
57 |
+1 kolo |
9 |
16 |
Sébastien Buemi |
STR-Ferrari |
57 |
+1 kolo |
14 |
17 |
Nico Hülkenberg |
Williams-Cosworth |
57 |
+1 kolo |
17 |
18 |
Timo Glock |
Virgin-Cosworth |
55 |
+3 kola |
21 |
19 |
Lucas di Grassi |
Virgin-Cosworth |
55 |
+3 kola |
23 |
20 |
Karun Čandhok |
HRT-Cosworth |
52 |
+6 kol |
24 |
- |
Bruno Senna |
HRT-Cosworth |
46 |
+12 kol |
22 |
- |
Sebastian Vettel |
RBR-Renault |
39 |
+19 kol |
3 |
- |
Heikki Kovalainen |
Lotus-Cosworth |
33 |
+25 kol |
20 |
- |
Jarno Trulli |
Lotus-Cosworth |
32 |
+26 kol |
19 |