Latinskoamerická metropole Mexico City hostila v noci ze soboty na neděli čtvrtý závod sezóny formule E 2018/2019. Ten po velmi dramatickém závěru vyhrál Brazilec Lucas di Grassi s vozem Audi
První kvalifikační vítězství ve formuli E v kariéře získal díky skvělému kolu v superpolu Pascal Wehrlein. Velmi rychlý byl v kvalifikačním režimu i Felipe Massa, jenž se svým monopostem Venturi vybojoval třetí místo na startovním roštu.
Pascal Wehrlein z pole position skvěle odstartoval a nedal nikomu ze soupeřů šanci ohrozit své první místo. Po startu se naopak propadl Lucas di Grassi, před jehož Audi se v nájezdu do první zatáčky dostal Oliver Rowland s Nissanem. Ze třetího místa na šesté se propadl Felipe Massa s monopostem Venturi.
První kolo závodu se kromě těsné tlačenice v první šikaně obešlo bez vážnějších incidentů. K velké nehodě ovšem došlo po pěti minutách pětačtyřicetiminutového závodu, kdy se Nelson Piquet s Jaguarem snažil dostat vnitřní stopou před Jeana-Érica Vergneho ve voze Techeetah.
Vergne bránil svoji pozici defenzivní stopou, Piquet v nájezdu do šikany za baseballovým stadionem do Francouzova vozu zezadu narazil, přeletěl jeho vůz a nekontrolovaným pohybem svého Jaguaru smetl ještě Alexe Simse s vozem BMW, který jel na trati před bojující dvojící.
Po nehodě zůstaly na trati kromě rozbitého Brazilcova Jaguaru také trosky a poškozené bariéry, a tak byl závod pozastaven červenými vlajkami. Monoposty se vrátily do boxové uličky a mechanici Techeetahu začali pracovat na opravách poškozeného Vergnova vozu. Na prvních třech pozicích před zastavením závodu byli Pascal Wehrlein, Oliver Rowland a Lucas di Grassi.
Po restartu závodu držel Pascal Wehrlein své první místo před Rowlandem a di Grassim, první pětku ještě uzavírali Sébastien Buemi s Nissanem a Antonio Felix da Costa s vozem BMW.
Na čele se poté situace příliš nemělnila, a to až do poslední desetiminutovky před cílem, kdy odstartovala dramatická bitva o vítězství.
Di Grassi se s využitím útočného módu dostal na druhé místo před Rowlanda, zatímco na chvostu první pětky se Buemi se štěstím ubránil atakům ze strany da Costy.
Wehrlein si díky soubojům jezdců na pozicích za ním i bez útočného módu udržel vedení, s blížícím se koncem závodu však začala hrozivou rychlostí ubývat procenta energie u Němcovi Mahindry. Stejný problém se vyskytl i u obou Nissanů Rowlanda a Buemiho.
V posledním kole závodu „energetické“ drama vyvrcholilo. Rowlandovi i Buemimu došla energie a výborně rozjetý závod nakonec nemohli dokončit. Pascal Wehrlein bránil své první místo před di Grassim, zkrátil si trať „střihnutím“ šikany, avšak dokázal se s procentem energie dostat až na cílovou rovinku.
Tam se však pár metrů před cílovou čárou Wehrleinův vůz definitivně vybil a pro vítězství si nakonec těsně dojel Lucas di Grassi. Wehrlein navíc dostal pětisekundovou penalizaci za zkrácení trati a propadl se mimo stupně vítězů.
Druhé místo tak nakonec získal Antonio Felix da Costa a na třetí místo poskočil Edoardo Mortara, který dokončil závod před čtvrtým Jeromem d’Ambrosiem. Ten přitom startoval až z devatenáctého místa.
Na Pascala Wehrleina zbylo jen šesté místo.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Lucas di Grassi |
Audi |
1:13:15.422 |
45 |
2 |
A.F.da Costa |
BMW |
0.436 |
45 |
3 |
Edoardo Mortara |
Venturi |
0.745 |
45 |
4 |
J.d'Ambrosio |
Mahindra |
1.159 |
45 |
5 |
André Lotterer |
Techeetah |
1.785 |
45 |
6 |
Pascal Wehrlein |
Mahindra |
5.210 |
45 |
7 |
Mitch Evans |
Jaguar |
5.800 |
45 |
8 |
Felipe Massa |
Venturi |
8.084 |
45 |
9 |
Sam Bird |
Virgin |
8.356 |
45 |
10 |
Daniel Abt |
Audi |
8.438 |
45 |
11 |
Robin Frijns |
Virgin |
9.044 |
45 |
12 |
Oliver Turvey |
NIO |
11.252 |
45 |
13 |
Jean-Éric Vergne |
Techeetah |
19.153 |
45 |
14 |
Alexander Sims |
BMW |
20.471 |
45 |
15 |
Tom Dillmann |
NIO |
20.871 |
45 |
16 |
Gary Paffett |
HWA |
23.272 |
45 |
17 |
José María López |
Penske |
41.542 |
45 |
18 |
Stoffel Vandoorne |
HWA |
43.425 |
45 |
19 |
Felipe Nasr |
Penske |
1:56.160 |
45 |
- |
Oliver Rowland |
Nissan |
|
44 |
- |
Sébastien Buemi |
Nissan |
|
44 |
- |
Nelson Piquet Jr. |
Jaguar |
|
2 |