Po infarktovém závěru zvítězil v Mexiku Lucas di Grassi

Latinskoamerická metropole Mexico City hostila v noci ze soboty na neděli čtvrtý závod sezóny formule E 2018/2019. Ten po velmi dramatickém závěru vyhrál Brazilec Lucas di Grassi s vozem Audi
Po infarktovém závěru zvítězil v Mexiku Lucas di Grassi

První kvalifikační vítězství ve formuli E v kariéře získal díky skvělému kolu v superpolu Pascal Wehrlein. Velmi rychlý byl v kvalifikačním režimu i Felipe Massa, jenž se svým monopostem Venturi vybojoval třetí místo na startovním roštu.

Pascal Wehrlein z pole position skvěle odstartoval a nedal nikomu ze soupeřů šanci ohrozit své první místo. Po startu se naopak propadl Lucas di Grassi, před jehož Audi se v nájezdu do první zatáčky dostal Oliver Rowland s Nissanem. Ze třetího místa na šesté se propadl Felipe Massa s monopostem Venturi.

První kolo závodu se kromě těsné tlačenice v první šikaně obešlo bez vážnějších incidentů. K velké nehodě ovšem došlo po pěti minutách pětačtyřicetiminutového závodu, kdy se Nelson Piquet s Jaguarem snažil dostat vnitřní stopou před Jeana-Érica Vergneho ve voze Techeetah.

Vergne bránil svoji pozici defenzivní stopou, Piquet v nájezdu do šikany za baseballovým stadionem do Francouzova vozu zezadu narazil, přeletěl jeho vůz a nekontrolovaným pohybem svého Jaguaru smetl ještě Alexe Simse s vozem BMW, který jel na trati před bojující dvojící.

Po nehodě zůstaly na trati kromě rozbitého Brazilcova Jaguaru také trosky a poškozené bariéry, a tak byl závod pozastaven červenými vlajkami. Monoposty se vrátily do boxové uličky a mechanici Techeetahu začali pracovat na opravách poškozeného Vergnova vozu. Na prvních třech pozicích před zastavením závodu byli Pascal Wehrlein, Oliver Rowland a Lucas di Grassi.

Po restartu závodu držel Pascal Wehrlein své první místo před Rowlandem a di Grassim, první pětku ještě uzavírali Sébastien Buemi s Nissanem a Antonio Felix da Costa s vozem BMW.

Na čele se poté situace příliš nemělnila, a to až do poslední desetiminutovky před cílem, kdy odstartovala dramatická bitva o vítězství.

Di Grassi se s využitím útočného módu dostal na druhé místo před Rowlanda, zatímco na chvostu první pětky se Buemi se štěstím ubránil atakům ze strany da Costy.

Wehrlein si díky soubojům jezdců na pozicích za ním i bez útočného módu udržel vedení, s blížícím se koncem závodu však začala hrozivou rychlostí ubývat procenta energie u Němcovi Mahindry. Stejný problém se vyskytl i u obou Nissanů Rowlanda a Buemiho.

V posledním kole závodu „energetické“ drama vyvrcholilo. Rowlandovi i Buemimu došla energie a výborně rozjetý závod nakonec nemohli dokončit. Pascal Wehrlein bránil své první místo před di Grassim, zkrátil si trať „střihnutím“ šikany, avšak dokázal se s procentem energie dostat až na cílovou rovinku.

Tam se však pár metrů před cílovou čárou Wehrleinův vůz definitivně vybil a pro vítězství si nakonec těsně dojel Lucas di Grassi. Wehrlein navíc dostal pětisekundovou penalizaci za zkrácení trati a propadl se mimo stupně vítězů.

Druhé místo tak nakonec získal Antonio Felix da Costa a na třetí místo poskočil Edoardo Mortara, který dokončil závod před čtvrtým Jeromem d’Ambrosiem. Ten přitom startoval až z devatenáctého místa.

Na Pascala Wehrleina zbylo jen šesté místo.   

Výsledky

P Jezdec Tým Čas / ztráta Kol
Lucas di Grassi Audi 1:13:15.422 45
A.F.da Costa BMW 0.436 45
Edoardo Mortara Venturi 0.745 45
J.d'Ambrosio Mahindra 1.159 45
André Lotterer Techeetah 1.785 45
Pascal Wehrlein Mahindra 5.210 45
Mitch Evans Jaguar 5.800 45
Felipe Massa Venturi 8.084 45
Sam Bird Virgin 8.356 45
10  Daniel Abt Audi 8.438 45
11  Robin Frijns Virgin 9.044 45
12  Oliver Turvey NIO 11.252 45
13  Jean-Éric Vergne Techeetah 19.153 45
14  Alexander Sims BMW 20.471 45
15  Tom Dillmann NIO 20.871 45
16  Gary Paffett HWA 23.272 45
17  José María López Penske 41.542 45
18  Stoffel Vandoorne HWA 43.425 45
19  Felipe Nasr Penske 1:56.160 45
Oliver Rowland Nissan   44
Sébastien Buemi Nissan   44
Nelson Piquet Jr. Jaguar   2
Diskuze (18) Další článek: Honda: Překročení počtu povolených motorů na sezónu se nevyhneme
10:08 | A Ferrari potvrdilo totéž.
10:06 | Alfa Romeo oficiálně potvrdila účast Micka Schumachera v sezónních testech.
9:45 | Dnes se koná klíčová schůzka, na které budou týmy projednávat změny pravidel a další novinky pro období po roce 2020.
25. března | Jody Egginton je novým technickým ředitelem Toro Rosso.

GP Bahrajnu 2019

Pátek 29. března 2019
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 30. března 2019
3. trénink 13.00–14.00
Kvalifikace 16.00–17.00
Neděle 31. března 2019
Závod 17.10