Po crashgate jsem chtěl jen odejít z F1, vzpomíná Piquet Jr.

Nelson Piquet Jr. přiznal, že se po aféře z Velké ceny Singapuru v roce 2008, která pro něj znamenala konec ve formuli 1, cítil emočně velmi zničený. V podcastu Inside Electric přiznal, že „chtěl jednoduše vypadnout“ z F1 poté, co vyšly najevo detaily celé události.
Po crashgate jsem chtěl jen odejít z F1, vzpomíná Piquet Jr.

Tehdejší šéf týmu Renault Flavio Briatore a technický ředitel Pat Symonds vymysleli scénář, podle kterého měl Piquet Jr. v roce 2008 ve Velké ceně Singapuru záměrně bourat, aby vyšla strategie jeho týmového kolegy Fernanda Alonsa. Ten již předtím zajel k mechanikům pro nové pneumatiky a palivo. Následná Piquetova nehoda a výjezd safety caru pak Alonsa dostaly do vedení a Španěl závod nakonec i vyhrál.

Aféra známá jako crashgate skončila pro Briatoreho a Symondse zákazem činnosti ve formuli 1.

V polovině následujícího ročníku Piquet Jr. přišel o své místo u Renaultu a veřejně řekl o své roli v celé aféře.

S crashgate jsem neměl nic společného, říká Briatore

S crashgate jsem neměl nic společného, říká Briatore

„Měl jsem proti sobě jednoho nebo dva lidi, což byly dvě osoby zapojené do tohoto bordelu. Všichni ostatní byli samozřejmě na mojí straně a chránili mě. Proto dostali tak velké zákazy a mně se ve skutečnosti nic nestalo. Museli mi zaplatit pokutu a ztratili sponzora. Já byl skutečně frustrovaný. Byl jsem velmi mladý, emočně mě to velmi vzalo a jen jsem odtud chtěl jednoduše vypadnout,“ řekl Piquet Jr.

Brazilec také přiznal, že bylo velmi obtížné mít Alonsa za týmového kolegu. „Byl na vrcholu své kariéry. Právě vyhrál dva tituly. Chtěl vyhrát více šampionátů a závodů. Jak říkáme u nás v Brazílii, měl v zubech nůž. Šel do toho,“ říká.

„Mentálně to pro mě bylo velmi těžké, protože za celou kariéru jsem neměl týmového kolegu, který byl konstantně rychlejší než já. A najednou tam byl člověk, který nedávno vyhrál dva tituly mistra světa. A bylo to opravdu těžké. Kromě Lewise (Hamiltona) Fernando zničil prakticky všechny své týmové kolegy.“

Strávit rok v roli testovacího jezdce byla chyba

Sám Piquet Jr. by byl podle svých slov na formuli 1 lépe připraven, kdyby rok 2007 nestrávil v roli testovacího pilota poté, co v roce 2006 skončil druhý v šampionátu GP2 za Hamiltonem.

„Mluvili jsme o tom, jestli bych měl jet třetí rok v GP2 jen, abych jezdil a proto, že je to lepší, než nezávodit. A u Renaultu řekli ‚Podívej, nedělej to, připravuj se více ve F1, kdyby se něco stalo jezdcům, bude se hodně testovat.‘

„Bylo to špatné rozhodnutí, protože nakonec jsem v roce 2007, kdy jsem dělal testovacího jezdce, jsem odjel asi čtyři nebo pět testovacích dnů. Byla spousta předváděcích akcí, marketingových dnů a podobně, což mi vůbec nepomohlo, abych se připravil na další sezónu.

„Velmi lituji toho, že jsem v tom roce nezávodil, protože kdybych závodil třetí rok (v GP2), myslím, že bych přišel mnohem více připraven, měl bych o celou sezónu startů, soubojů a předjíždění více, mohl bych vyhrát titul. Nejvíce ve své kariéře zřejmě lituji toho, že jsem v roce 2007 nezávodil.“

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: Wolff je hrdý, že sezóna formule 1 zřejmě začne v Rakousku

19:53 | Leonardo da Vinci Jára da Cimrman Antonio Felix da Costa Ten posledně jmenovaný se stal šampiónem formule E.
19:52 | Mattia Binotto nesouhlasí s Vettelem, že by byla strategie špatná. Podle Binotta ovlivnily Vettelův závod hodiny po startu.
17:16 | Zajímavé: Racing Point musí před sportovní komisaře. Podle technického delegáta FIA jsou brzdové kanálky stejné jako ty v předešlých závodech a porušují sportovní pravidla.
11:51 | Po kolizi jezdců Premy vyhrál závod F2 poprvé v kariéře Juki Cunoda.

GP 70. výročí F1

Pátek 7. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:26.166)
2. trénink Hamilton (1:25.606)
Sobota 8. srpna 2020
3. trénink Hamilton (1:26.621)
Kvalifikace Bottas (1:25.154)
Neděle 9. srpna 2020
Závod Verstappen