V čele šampionátu zůstává Vesti.
První místo na roštu hlavního závodu v Barceloně obsadil vítěz kvalifikace Bearman, vedle něho se postavil Fittipaldi. Do druhé startovní řady se rozestavili Doohan a Iwasa, za ně pak Pourchaire s Haugerem.
V neděli už počasí pilotům přálo, takže nic nebránilo tradičnímu startu, o který jsme včera byly ochuzeni. Po zhasnutí červených světel se do souboje o první místo ihned pustil Bearman, Fittipaldi a Iwasa. Aby se Fittlipadli vyhnul srážce, musel zamířit do únikové zóny, ale svou druhou pozici zvládl uhájit.
Zmatků využil Pourchaire a dostal se před třetího Iwasu, to samé se v 10. zatáčce povedlo Doohanovi.
Bearman si mezitím na čele budoval náskok.
V 10. kole Pourchaire a Iwasa jako první ze špičky zamířili do boxů pro nové pneumatiky. Na trať se vrátili na 17. a 18. místě.
To se Fittipaldi, Doohan a Hauger rozhodli nenechat bez reakce a pro čerstvé pneumatiky zamířili hned o kolo později. Když se vrátili zpět na trať, využil Iwasa zahřátějších pneumatik a ihned Doohana předjel. Stejně se Pourchaire pokoušel útočit na Fittipaldiho, ale bez úspěchu.
Ve 14. kole zamířil do boxů i Bearman. Na trať se vrátil celkem bez problémů na 12. místě sekundu před Fittipaldim. Pilotovy Carlinu v tomto případě ani nijak nepomohly zahřátější pneumatiky. Jelikož se mezi nimi vyskytovali ještě nestavějící piloti.
Až ve 25. kole zamířil ke svým mechanikům vítěz sobotního sprintu Vesti, který dnes vsadil na alternativní strategii a dokázal se vrátit za Haugerem. Když ve 26. kole zastavil i Martins, Bearman se opět ocitl v čele závodu. Na druhého Fittipaldiho měl náskok 3,6 vteřiny.
Vesti zároveň začal využívat své výhody čerstvých pneumatik, na jeden pokus zvládl překonat Haugera a Maloneyho. Dále si bez větších potíží dokázal poradit i s Pourchairem a Doohanem. Posunul se tak na páté místo. Tam už byl ale zdržen Martinsem, který také jezdil na čerstvých pneumatikách a marně útočit na Iwasu. Předjet se mu ho podařilo až tři kola před cílem. Na Iwasu ihned zaútočil vyčkávající Vesti, ale toho si už japonský pilot dokázal pohlídat.
V hlavním závodě na okruhu Circuit de Catalunya tak zvítězil Bearman. Své druhé pódiové umístění s Carlinem vybojoval Fittipaldi a jako třetí skončil Martins.
Nyní formule 2 míří k třítýdenní přestávce, než začne klasicky nabitá letní část sezóny.
Výsledky
P |
Jezdec |
Tým |
Čas / ztráta |
Kol |
1 |
Ollie Bearman |
Prema Racing |
56:56.729 |
37 |
2 |
Enzo Fittipaldi |
Rodin Carlin |
2.844 |
37 |
3 |
Victor Martins |
ART Grand Prix |
3.478 |
37 |
4 |
Ajumu Iwasa |
DAMS |
9.023 |
37 |
5 |
Frederik Vesti |
Prema Racing |
9.615 |
37 |
6 |
Jack Doohan |
Invicta Virtuosi Racing |
17.091 |
37 |
7 |
Théo Pourchaire |
ART Grand Prix |
20.415 |
37 |
8 |
Dennis Hauger |
MP Motorsport |
21.283 |
37 |
9 |
Arthur Leclerc |
DAMS |
21.883 |
37 |
10 |
Richard Verschoor |
Van Amersfoort Racing |
34.613 |
37 |
11 |
J.M.Correa |
Van Amersfoort Racing |
42.034 |
37 |
12 |
Roman Staněk |
Trident |
42.887 |
37 |
13 |
Jak Crawford |
Hitech Pulse-Eight |
43.492 |
37 |
14 |
Jehan Daruvala |
MP Motorsport |
45.553 |
37 |
15 |
Ralph Boschung |
Campos Racing |
58.287 |
37 |
16 |
Zane Maloney |
Rodin Carlin |
1:00.653 |
37 |
17 |
Kush Maini |
Campos Racing |
1:02.686 |
37 |
18 |
Roy Nissany |
PHM Racing by Charouz |
1:04.283 |
37 |
19 |
Amaury Cordeel |
Invicta Virtuosi Racing |
1:21.096 |
37 |
20 |
Isack Hadjar |
Hitech Pulse-Eight |
|
36 |
21 |
Clément Novalak |
Trident |
|
36 |
22 |
Brad Benavides |
PHM Racing by Charouz |
|
36 |