Finský pilot Heikki Kovalainen strávil dva roky po boku Lewise Hamiltona ve Wokingu a přiznává, že se mnohému naučil. Do Lotusu proto přichází jako lepší pilot, i když rozdíly nejsou velké.
"Jsem si jistý, že jsem teď v lepší formě," řekl Kovalainen pro Autosport. "Jsem lepší závodní jezdec. Dokážu být rychlejší než když jsem jezdil pro Renault. Naučil jsem se mnoho věcí: jak pracovat s týmem, jak nastavit vůz, jak závodit. Myslím, že jsem lepší v každé oblasti."
"Ale asi to nejsou obrovské rozdíly. Není to jako den a noc. Už u Renaultu jsem dokázal dobře řídit, hlavně na konci sezóny. Naučil jsem se věci, které přináším tomuto týmu a můžu je v budoucnu využít. A můžu přinést lepší výsledky."
Přestup z McLarenu do Lotusu znamená horší vyhlídky na úspěch a Kovalainen ví, že ho čeká těžká práce. Je na ní připravený a novou výzvu považuje za zajímavou.
"Prostě jsem měl pocit, že je to pro mě ta nejlepší možnost," řekl o Lotusu. "Ostatní týmy měly pořád obavy, kdo je bude vlastnit, kdo bude sponzorem a kdo bude platit účty."
"Je to srandovní, ale o novém týmu jsem byl přesvědčený hned po schůzce s Tonym (Fernandesem) a Mikem (Gascoynem). Za prvé mají hotový rozpočet. Do týmu přicházejí lidé, kteří do teď pracovali ve formuli 1, nejsou to lidé, kteří by byli mimo paddock rok nebo dva."
Fin viděl u Lotusu největší potenciál z dlouhodobého hlediska, a proto se rozhodl právě pro něj. I když ví, že začátky nebudou jednoduché.
"Bude to velmi těžké," řekl. "Když hovořím s Tonym, tak on je občas hodně natěšený a vypadá to, jako bychom měli vyhrát první závod. Ale já jsem větší realista a nechci mít moc velká očekávání."
Kromě samotného vozu visí podle Kovalainena otazník nad výkonností týmu na závodních okruzích, od mechaniků až po vedení.
Na závěr se finský pilot vyjádřil i k výtkám, které mu byly McLarenem prezentovány v loňském roce. Ve Wokingu nepanovala spokojenost s jeho výkony v závodech.
"Nikdy jsem neměl pocit, že by moje rychlost v závodech představovala problém," uvedl. "Ve skutečnosti to v minulosti byla jedna z mých silnějších stránek. Jestli něco, tak bych řekl kvalifikace v GP2. Když jsem první rok testoval pro Renault, měl jsem pocit, že v kvalifikacích můžu být lepší, že můžu dostat více z nových pneumatik."
"Ale v závodech jsem se vždy zlepšoval a posouval vpřed, takže nemyslím, že by to byla oblast, která by vyžadovala nějakou zvláštní pozornost. Možná to tak vypadalo zvenčí, ale já vím, o co šlo a jaké to mělo důvody. To je vše, co potřebuji vědět."
Kovalainen si dal za cíl letos všem dokázat, že se závodní rychlostí žádné potíže nemá.