Po 12 hodinách rozhodly vteřinky. Na Sebringu zvítězili Bourdais, Duval a Vautier | Foto: IMSA

Foto: IMSA

Po 12 hodinách rozhodly vteřinky. Na Sebringu zvítězili Bourdais, Duval a Vautier

69. ročník dvanáctihodinovky na Sebringu je minulostí a navzdory délce závodu rozhodlo o vítězi až posledních dvacet minut. Druhý závod sezony IMSA WeatherTech SportsCar Championship se stal kořistí bývalého pilota F1 Sébastiena Bourdaise a jeho francouzských parťáků.

Ještě čtyři hodiny před koncem to však vypadalo pro Bourdaise, Loica Duvala, Tristana Vautiera a jejich prototyp Cadillac DPi-V.R #5 týmu JDC-Miller Motorsports přímo tragicky.

Tristan Vautier zrovna vjížděl po pit stopu z boxové uličky zpět na trať, k jeho smůle však právě ve chvíli, kdy se k výjezdu z pit lane blížil bývalý pilot týmu Sauber Felipe Nasr s červeným Cadillacem stáje Action Express Racing.

Brazilec na hrbolatém floridském okruhu ztratil přilnavost a svůj vůz ve vysoké rychlosti opřel o ten Vautierův. Oba vozy skončily mimo trať a propadly se na chvost pořadí vrcholné třídy prototypů DPi.

Jenomže i díky žlutým fázím se Cadillac francouzské posádky dostal zpět do hry a pro závěrečný stint usedl za volant Sébastien Bourdais.

Čtyřnásobný šampion Champ Car a bývalý pilot týmu Toro Rosso ve formuli 1 se probojoval až na první místo, které musel udržet ještě po posledním restartu. V poslední hodině musel na trať safety car po nehodě Mara Engela v Mercedesu #75 třídy GTD.

Zelená vlajka naposledy zavlála ve chvíli, kdy časomíra ukazovala pouhých 20 minut do konce. Na Bourdaise v samém závěru tlačil Harry Tincknell v Mazdě, zkušený Francouz však svoji pozici uhájil a získal vítězství ve slavné dvanáctihodinovce pro sebe a své krajany Vautiera a Duvala.

Na Mazdu, která ovládla loňský Sebring, zbylo druhé místo, které vybojovala posádka Harry Tincknell, Oliver Jarvis, Jonathan Bomarito. Sedminásobný šampion NASCAR Jimmie Johnson, bývalý pilot F1 Kamuj Kobajaši a vítěz Indy 500 Simon Pagenaud dojeli třetí s dalším Cadillacem.

Jenomže Pagenaud překročil maximální čtyřhodinový limit za volantem během šesti hodin, po penalizaci se tak na třetí místo dodatečně dostali Juan Pablo Montoya, Dane Cameron a Olivier Pla s prototypem Acura #60 týmu Meyer Shank Racing.

Nejlepší pětka se po 12 hodinách vtěsnala do 5 sekund a 318 tisícin.

O první místo v průběhu závodu bojovala i posádka Kevina Magnussena z týmu Chipa Ganassiho, jenomže bílý Cadillac #01 odsunula kolize a opravy v boxech až na šesté místo

Ve třídě LMP 2 závod ovládla trojice Mikkel Jensen, Ben Keating, Scott Huffaker, která sdílela prototyp Oreca 07 Gibson #52 stáje PR1/Mathiasen Motorsports. V LMP 3 zvítězili Colin Braun, Jon Bennett a George Kurtz s vozem Ligier JS P320 Nissan #54 týmu Core Autosport.

Soukromé Porsche porazilo tovární týmy

Tovární tým Porsche po loňské sezoně ze třídy GTLM šampionátu IMSA WSC odešel, přesto však německá značka v kategorii pro vozy GTE slaví na Sebringu už čtvrté vítězství v řadě.

Jeden z bývalých továrních vozů odkoupil pro kampaň v sezoně 2021 tým WeatherTech Racing a posádka Mathieu Jaminet, Matt Campbell, Cooper MacNeil dovezla ex-tovární Porsche na Sebringu do cíle na prvním místě.

Soukromá stáj tak pokořila tovární vozy BMW M8 GTE, které v rámci GTLM dojely na druhém a třetím místě. Zklamáním skončil závod pro tovární vozy Chevrolet Corvette C8.R, americké speciály, které letos čeká debut v Le Mans, skončily na čtvrtém a pátém místě.

Porsche se navíc radovalo z vítězství i ve třídě GTD pro vozy GT3, kde vyhrál vůz 911 GT3R #9 kanadské stáje Pfaff Motorsports. Součástí jeho posádky byl belgický tovární pilot Porsche Laurens Vanthoor a spolu s ním Lars Kern a Zach Robichon.

Triumfy vozů Porsche v GTLM a v GTD završily počet vítězství německé značky v rámci na jednotlivých tříd na Sebringu na rovnou stovku.

Dalším závodem sezony IMSA WSC bude podnik na 2 hodiny a 40 minu na okruhu Mid-Ohio 16. května.

Doporučujeme

Články odjinud