Pneumatiky s větší výdrží by chtěl i McLaren

Pneumatiky s větší výdrží by chtěl i McLaren

Šéf McLarenu Martin Whitmarsh zdaleka nebyl nadšený z pneumatik, které Pirelli přivezlo do Číny. Jezdci wokingské stáje nemohli jet naplno, a to se mu nelíbí.

McLaren a Red Bull se coby dva přední týmy rozhodly v čínské kvalifikaci taktizovat, aby mohli Button a Vettel startovat na tvrdší směsi pneumatik. Britský jezdec navíc pak jel jen na dvě zastávky, takže většinu závodu musel hodně šetřit obutí.

"Mám radši, když je formule 1 sprintem od zastávky k zastávce," povzdechl si Whitmarsh. "Z osobního pohledu mám mnohem radši, když nasadíte pneumatiky a jedete naplno. Když jsou pak opotřebované, přeskočíte na další sadu a jedete naplno."

"Nesnáším, když moji jezdci jezdí jen na 90 procent. Ale mým a týmovým úkolem je získat co nejvíce bodů, proto jsme to udělali. Chtěl bych pneumatiky s větší výdrží, na kterých bychom mohli útočit naplno."

Button v jedné fázi závodu šetřil obutí tolik, že raději víceméně pouštěl některé ostatní jezdce, aby si ho v souboji s nimi nezničil. "Bylo to nesnesitelné, auto, které musí jet takovou rychlostí... Doufám, že to pro fanoušky bylo OK," komentoval Whitmarsh.

Šéf McLarenu ale přiznal, že Button šetřil pneumatiky chvílemi zřejmě až zbytečně moc. "Pak jsme mu řekli, aby zrychlil. Během tří kol byl o dvě sekundy na kolo rychlejší a pneumatiky držely. Když se nad tím zamyslím, mohl se do nich opřít mnohem víc, než mu říkal instinkt."

Nutno dodat, že problémy s pneumatikami v Číně byly dány především výběrem směsí. Kdyby Pirelli přivezlo místo měkké tvrdou, tak by jezdci závod zvládli pravděpodobně s jedinou zastávkou v boxech. Jenomže vedení formule 1 chce zachovat jistý prvek nepředvídatelnosti, proto se Italové snaží jednu směs volit jako kvalifikační s krátkou výdrží. To by se ale podle některých ohlasů mohlo změnit.

Doporučujeme

Články odjinud