Šéf Pirelli pro motorsport Mario Isola prozradil, že by pneumatiky pro vozy F1 nové generace, jejíž životní cyklus začne v roce 2026, mohly být menší a díky tomu i lehčí.
Ve formuli 1 byly příchodem aktuální generace monopostů uvedeny nové pneumatiky o velikosti 28,3 palce (s využitím 18palcovových ráfků), které nahradily předchozí 26palcové na 13palcových ráfcích.
Důvodem změny byla snaha přiblížit pneumatiky F1 obutí, které je používáno v běžném provozu.
Změna však měla i negativní prvek, a to ten, že jsou aktuální pneumatiky vzhledem k novým rozměrům logicky těžší. Monoposty F1 se tak i s přispěním nového obutí dostaly na minimální váhu 798 kilogramů.
Vzhledem k tomu, že F1 do budoucna usiluje o redukci váhy vozů, jednou z možností je i vrátit se k menším pneumatikám. Šéf Pirelli pro motorsport Mario Isola tuto variantu nevylučuje.
Může se to stát. Zatím není nic upřesněno, ale není tajemstvím, že je cílem mít lehčí a agilnější vozy, přičemž pneumatiky jsou přirozeně součástí hmotnosti monopostu," uvedl zástupce dodavatele pneumatik pro F1.
„Pokud budeme muset dodávat menší pneumatiky, změna by přišla v roce 2026 (od této sezony budou platit nová technická pravidla, pozn. red.). Součástí naší dohody s formulí 1 je, že se budeme řídit požadavkem zúčastněných stran (FIA a F1) a navrhneme pneumatiku, která bude vždy v souladu s definovanými cíli," vysvětlil Isola.
Podle Itala je zmenšení pneumatik nejjednodušším řešením, jak snížit jejich hmotnost. Isola totiž tvrdí, že Pirelli již nyní při výrobě pneumatik využívá velmi lehké materiály.