Pneumatiky přináší více práce také motorářům

Pneumatiky přináší více práce také motorářům

Potřeba šetrného zacházení s pneumatikami se projevila ve větším množství práce, které je třeba věnovat nastavení motorů.

Přísun výkonu na zadní kola je klíčový z hlediska opotřebení pneumatik. Motoráři si proto hrají s nastavením svých jednotek, aby pomohli týmu k co nejdelší výdrži na trati.

"S důrazem na opotřebení pneumatik je největší změnou, že pracujeme dvakrát až třikrát víc než loni na mapách točivého momentu," vysvětloval Rémi Taffin z Renaultu. "Teď se snažíme zvládnout správně každou zatáčku, každé kolo závodu mít správně. Takže letos musíte mít víc než jednu mapu, abyste vyhověli jezdcům."

"Jestli jsme loni tímto trávili 25 procent našeho času, letos je to možná 50 procent. Je to kvůli tomu, že víme, že se to vyplatí víc než cokoliv jiného, takže vzhledem k omezenému času věnujeme naši energii tomuhle."

Motoráři se na jedné straně snaží o plynulý přísun točivého momentu, aby pneumatiky neztrácely trakci, na straně druhé také o uživatelskou přívětivost. "Jde obvykle o to, aby jezdec měl v průběhu závodu stejné pocity, aby věděl, že když vyjíždí z 13. zatáčky, má dát 20 procent plynu, i když množství točivého momentu bude jiné. Znamená to, že má vždy stejný pocit a stejnou efektivitu od pneumatik v každém kole," vysvětlil Taffin.

Doporučujeme

Články odjinud