Pneumatiky Pirelli vyžadují velmi jemné zacházení, Hamiltonovi se to nelíbí

S rostoucími zkušenostmi s pneumatikami Pirelli jezdci zjišťují, že role obutí letos v závodech pravděpodobně významně vzroste.
Pneumatiky Pirelli vyžadují velmi jemné zacházení, Hamiltonovi se to nelíbí

Pirelli slíbilo, že nové pneumatiky pro formuli 1 vydrží mnohem menší vzdálenosti než loňské výrobky Bridgestonu. Za cíl si Italové dali dvě zastávky v boxech v závodě. Kratší životnost pneumatik ale vyvolává u jezdců smíšené pocity.

"Je to velmi zvláštní. Dokonce i ve srovnání s loňský rokem, kdy jsme s velkým množstvím paliva museli jet na začátku závodu opatrněji, abychom pneumatiky šetřili," cituje Lewise Hamiltona Autosport.

"Dnes (v neděli) jsem v první dlouhé jízdě jel o trochu opatrněji, ale pneumatiky velmi rychle odcházejí a nedá se s tím nic dělat. V druhé jízdě jsem se je snažil šetřit ještě víc a bylo to spíš jako v zaváděcím kole, jel jsem velmi pomalu a moc vzrušující to nebylo. Vydržely trochu déle, ale neměl jsem pocit, že s autem závodím."

Pilot McLarenu jezdil kvůli pneumatikám tak pomalu, že se podle svých slov ani necítil unavený, fyzické nároky kladené na jezdce vozem významně klesly. Těžit by ale z toho měli diváci, protože by na trati mělo být rušno.

"Myslím, že se bude víc předjíždět," hodnotil Mark Webber. "Je velmi snadné ztrácet čas, když se pneumatiky trochu opotřebí, takže na to musíte myslet. Pokud k něčemu takovému dojde v závodě, tak budeme bohužel moci myslet jen na to, že rozdíl v rychlosti je velký. Pokud někdo bude mít jinou strategii a vy se pokusíte zůstat na trati déle, nebude to souboj, prostě projede kolem a zmizí. Takže rozdíl v rychlostech je tak obrovský, že se bude předjíždět, ale nevím jako moc."

Australan ovšem na druhé straně přiznal, že obavy vyvolávala také relativně krátká životnost pneumatik Bridgestone v loňských předsezónních testech, aby se nakonec ukázalo, že ve většině případů bylo možné s nimi odjet celý závod bez přezutí.

Adrian Sutil prozradil, že větší starosti by měli jezdci letos mít s obutím i v mokrých závodech. "Jsou velmi odlišné. Pirelli nejsou dobré v dešti," zhodnotil. "Pneumatiky dlouho nevydrží a ve srovnání s Bridgestonem jsou velmi pomalé."

Diskuze (60) Další článek: V dlouhých jízdách je nejrychlejší Ferrari, hodnotí Button
18:16 | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
18:06 | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.
16:58 | Verstappen mění převodovku. Odstartuje z 18. místa
15:13 | Pětkrát se o titulu mistra světa rozhodlo na americké půdě. Bude to dnes pošesté? Závod začíná ve 20:10. 1959: Brabham 1970: Rindt 1974: Fittipaldi 1977: Lauda 2015: Hamilton

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink Vettel (1:33.797)
Kvalifikace Hamilton (1:32.237)
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10