Pneumatiky Pirelli vyžadují velmi jemné zacházení, Hamiltonovi se to nelíbí

S rostoucími zkušenostmi s pneumatikami Pirelli jezdci zjišťují, že role obutí letos v závodech pravděpodobně významně vzroste.
Pneumatiky Pirelli vyžadují velmi jemné zacházení, Hamiltonovi se to nelíbí

Pirelli slíbilo, že nové pneumatiky pro formuli 1 vydrží mnohem menší vzdálenosti než loňské výrobky Bridgestonu. Za cíl si Italové dali dvě zastávky v boxech v závodě. Kratší životnost pneumatik ale vyvolává u jezdců smíšené pocity.

"Je to velmi zvláštní. Dokonce i ve srovnání s loňský rokem, kdy jsme s velkým množstvím paliva museli jet na začátku závodu opatrněji, abychom pneumatiky šetřili," cituje Lewise Hamiltona Autosport.

"Dnes (v neděli) jsem v první dlouhé jízdě jel o trochu opatrněji, ale pneumatiky velmi rychle odcházejí a nedá se s tím nic dělat. V druhé jízdě jsem se je snažil šetřit ještě víc a bylo to spíš jako v zaváděcím kole, jel jsem velmi pomalu a moc vzrušující to nebylo. Vydržely trochu déle, ale neměl jsem pocit, že s autem závodím."

Pilot McLarenu jezdil kvůli pneumatikám tak pomalu, že se podle svých slov ani necítil unavený, fyzické nároky kladené na jezdce vozem významně klesly. Těžit by ale z toho měli diváci, protože by na trati mělo být rušno.

"Myslím, že se bude víc předjíždět," hodnotil Mark Webber. "Je velmi snadné ztrácet čas, když se pneumatiky trochu opotřebí, takže na to musíte myslet. Pokud k něčemu takovému dojde v závodě, tak budeme bohužel moci myslet jen na to, že rozdíl v rychlosti je velký. Pokud někdo bude mít jinou strategii a vy se pokusíte zůstat na trati déle, nebude to souboj, prostě projede kolem a zmizí. Takže rozdíl v rychlostech je tak obrovský, že se bude předjíždět, ale nevím jako moc."

Australan ovšem na druhé straně přiznal, že obavy vyvolávala také relativně krátká životnost pneumatik Bridgestone v loňských předsezónních testech, aby se nakonec ukázalo, že ve většině případů bylo možné s nimi odjet celý závod bez přezutí.

Adrian Sutil prozradil, že větší starosti by měli jezdci letos mít s obutím i v mokrých závodech. "Jsou velmi odlišné. Pirelli nejsou dobré v dešti," zhodnotil. "Pneumatiky dlouho nevydrží a ve srovnání s Bridgestonem jsou velmi pomalé."

Další článek: V dlouhých jízdách je nejrychlejší Ferrari, hodnotí Button

19:01 | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.
20. září | Další změna u Charouze ve F3. Po dvou víkendech končí Hunter Yeany. Pro finále v Soči ho nahradí Ayrton Simmons, který má zkušenosti z britské F4 (tam byl druhý) nebo z asijské F3.
20. září | 46. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec F1 a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00