Pneumatiky navíc jsou k ničemu, stěžují si jezdci a týmy

Zvláštní tvrdá směs, kterou Pirelli dodalo v pátek v Barceloně týmům navíc k závodním sadám, se natolik liší od závodní specifikace, že je neužitečné na ní jezdit.
Pneumatiky navíc jsou k ničemu, stěžují si jezdci a týmy

Cílem bylo povzbudit týmy k častějšímu jezdění, aby na trati bylo rušno. Barevně neoznačená tvrdá směs určená pro tento účel má větší výdrž, ale je natolik jiná, že jezdit na ní nemá z hlediska závodních příprav moc velký smysl.

"Používat ji je k ničemu," konstatoval Jules Bianchi. "Dopoledne jsem na vlhké trati jezdil časy kolem 1:28,8 a odpoledne jsem na této prototypové pneumatice jezdil 1:29,2, ale trať byla suchá! Rozdíl je moc velký, abychom mohli testovat za dobrých podmínek."

Odlišnosti konstatoval také Adrian Sutil. "Odpolední práce na pneumatikách byla obvyklá, ale také jsme nasadili prototypové pneumatiky, které byly velmi tvrdé, a jízda na nich byla hodně jiná."

Za Williams konstatoval nepoužitelnost testovacích pneumatik technický ředitel Mike Coughlan. "Zjistili jsme, že prototypové pneumatiky na našem voze nefungují."

Pirelli zatím nerozhodlo, jak bude s pneumatikami navíc postupovat během dalších závodních víkendů.

Další článek: GP Španělska 2013 - pátek

14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.
8. května | Poslední Nikita Mazepin dostal penalizaci 3 míst za zdržení Norrise v první části kvalifikace.