Pneumatiky do mokra jsou pomalé a nedokážou odvést moc vody, říká Verstappen

V Japonsku po restartu někteří hned zajeli pro pneumatiky do přechodných podmínek. Není veřejným tajemstvím, že modře značené pneumatiky do mokra nejsou mezi jezdci příliš oblíbené.
Foto: Getty Images / Clive Mason
Pneumatiky do mokra jsou pomalé a nedokážou odvést moc vody, říká Verstappen | Foto: Getty Images / Clive Mason

Max Verstappen uvedl, že nechce kritizovat. Dokonce by rád s vývojem pneumatik do mokra pomohl.  „Ale myslím, že potřebujeme lepší pneumatiky do deště. Podívejte se, co jsme dokázali v 90. letech nebo v prvních letech nového století s množstvím vody na trati.“

„Jsem velmi rád, že můžeme absolvovat několik testovacích dnů a vyzkoušet všechny druhy pneumatik. Ale potřebujeme lepší pneumatiky do deště, protože si myslím, že jsou prostě pomalé a nedokážou odvést moc vody. Proto se všichni vždy snaží velmi rychle přezout na pneumatiky do přechodných podmínek, protože jsou na kolo prostě rychlejší.“

„Bylo vidět, že jsme během kola přešli z pneumatik do mokra na přechodné a hned jsme byli minimálně o pět sekund rychlejší a to je prostě moc. A to je důvod, proč nikdo nechce jezdit na pneumatikách do mokra.“

„Když pršelo tak, jako když vyvěsili červenou vlajku, a vy byste nasadili pneumatiky do mokra, myslím, že by se s nimi i tak jezdilo opravdu špatně. Ale když to pak porovnáte s dobou před 20 lety, tak by to bylo naprosto v pořádku. Nějaké řešení musí existovat. Není to ale kritika, protože já velmi rád pomůžu. Měli bychom se tím zabývat.“

„Možná bychom mohli uspořádat více testovacích dnů na mokru a spolupracovat, pokusit se vyvinout lepší pneumatiky, abychom měli možnost jet opravdu na mokru a ne vždy odjet jenom třeba dvě kola na pneumatikách do mokra, přezout na přechodné a říkat tomu mokrý závod, protože mokrý závod se běžně jezdí i za silného deště.“

Charles Leclerc ale upozornil na skutečnost, o které se mluví už roky. Nejde totiž jen o pneumatiky a jejich „fungování“ na vodě, ale také o viditelnost.

„Myslím, že velkým problémem těchto vozů je právě viditelnost,“ řekl Leclerc, kterého cituje Autosport.

„Cokoli, co můžeme udělat, abychom se pokusili zlepšit viditelnost a minimalizovat rozstřikování za vozy, bude nesmírně prospěšné.“

„Věřím, že podmínky na trati někdy skutečně umožňují jet, ale kvůli viditelnosti, protože je velmi nebezpečné být vzadu a nic nevidět, nakonec nejedeme.“

Další článek: Lando Norris si zahrál v upoutávce na Call of Duty

Témata článku: , ,