Pneumatiky budou podle Greena letos představovat větší výzvu než kdy dříve

Ačkoliv u pneumatik Pirelli nedošlo před letošní sezónou formule 1 k žádným změnám, pro týmy představují velkou výzvu, říká Andrew Green z Racing Pointu.
Pneumatiky budou podle Greena letos představovat větší výzvu než kdy dříve

Poté, co po loňských testech v Abú Dhabí týmy jednomyslně odmítly nasazení nových pneumatik pro sezónu 2020, budou mít jezdci a týmy k dispozici pneumatiky stejné konstrukce a směsi jako v loňském roce.

A přestože týmy již mají s pneumatikami roční zkušenosti, změny tlaku v pneumatikách, které je nutné udělat kvůli vyššímu výkonu, budou podle technického ředitele týmu Racing Point představovat výzvu.

Pneumatiky se letos budou možná více přehřívat, předpovídá Pirelli

Pneumatiky se letos budou možná více přehřívat, předpovídá Pirelli

„Myslím, že se pneumatiky stávají větší a větší výzvou. Jelikož je zatížení vozů vyšší a pneumatiky pořád stejné, myslím, že je pro nás čím dál těžší na těchto pneumatikách jezdit. Říkáme to už teď a s nařízeními, které budou upravovat způsob, jakým můžeme pneumatiky využívat, to bude ještě těžší,“ řekl Green pro Motorsport.com.

„Myslím si tedy, že pneumatiky jsou letos ještě větší výzvou než kdy dřív. Pro nás určitě. Přestože konstrukce a směsi zůstaly stejné, auta se vyvinula, a to představuje výzvu.“

Úpravy v tlacích pneumatik přitom budou podle Greena více patrné v závodech než v kvalifikacích.

„Myslím, že na jedno kolo je to stále relativně jednoduché, ale na delší vzdálenost je to velká výzva. Opravdu velká výzva,“ dodal.

Proč týmy odmítly nové pneumatiky? Ross Brawn to vysvětlil

Proč týmy odmítly nové pneumatiky? Ross Brawn to vysvětlil

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Sérgio Sette Câmara bude rezervním a testovacím jezdcem Red Bullu

14:33 | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.
10:43 | 45. narozeniny dnes slaví bývalý jezdec Williamsu či McLarenu a dvojnásobný vítěz Indy 500 Juan Pablo Montoya... toho času v Le Mans.
19. září | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10