Pneumatiky budou mít v příštím roce širší pracovní okno, slibuje Pirelli

Pneumatiky budou mít v příštím roce širší pracovní okno, slibuje Pirelli

Pneumatiky se staly skutečným bolehlavem inženýrů mnoha týmů. Je těžké je dostat a především udržet v pracovním okně. V příštím roce by se to mělo změnit.

Hlavní změnou letošních pneumatik je tenčí běhoun, který jsme viděli už vloni na třech tratích s novým povrchem. Cílem bylo zabránit tvorbě puchýřů, což se skutečně stalo. Na druhou stranu mají některé týmy problém dostat a udržet pneumatiky ve správném provozním okně.

Letos se už na pneumatikách nic nezmění. Pirelli už vyvíjí ty pro příští rok. V Barceloně proběhly další jejich testy, kterých se zúčastnily dva týmy – Ferrari a Racing Point.

Mario Isola potvrdil, že při vývoji nových pneumatik klade Pirelli větší důraz na provozní teploty – aby pneumatiky fungovaly lépe, když jsou chladné.

Harmonogram testů pneumatik pro rok 2020

Místo Termín Typ testu Týmy
Bahrajn 2. a 3. dubna slicky Toro Rosso, McLaren
Barcelona 14. a 15. května slicky Ferrari, Racing Point
Paul Ricard 28. a 29. května do mokra Ferrari (1 den), Red Bull (2 dny)
Spielberg 2. a 3. června slicky Alfa Romeo
Silverstone 16. a 17. června slicky Red Bull, Williams
Paul Ricard 10. a 11. září slicky Mercedes

„Chceme vyvinout směsi s větším pracovním oknem,“ řekl Isola pro web SoyMotor.com.

Ze strany Isoly ale nejde o přiznání pochybení. „Není to tak, že je operační okno letos menší, ale je to s ohledem na budoucnost.“

Letos došlo k další změně. Zadní pneumatiky se předehřívají na 80 místo dřívějších 100 °C, s čímž mají jezdci občas ve výjezdovém kole problém. Isola počítá s tím, že s příchodem 18palcových pneumatik zmizí zahřívací dečky úplně.

Pneumatiky v roce 2020 mají být evolucí a ne revolucí. „Cílem je další snížení přehřívání. V letošním roce jsme udělali krok vpřed, stanovili jsme si cíl snížit přehřívání, odstranit puchýře a mít lepší rozestupy mezi směsmi. V roce 2018 jsme měli měkké, superměkké a ultraměkké, které byly velmi blízko. Teď je prostor lepší. Mezi sloučeninami je průměrně osm desetin až jedna sekunda, což je v rámci cíle.“

Pirelli podle Isoly ještě nerozhodlo o počtu směsí v příštím roce. Upozornil, že Pirelli má v tomto volnou ruku, ale současný model se mu zdá dobrý.

Doporučujeme

Články odjinud