Pneumatiky budou mít v příštím roce širší pracovní okno, slibuje Pirelli

Pneumatiky se staly skutečným bolehlavem inženýrů mnoha týmů. Je těžké je dostat a především udržet v pracovním okně. V příštím roce by se to mělo změnit.
Pneumatiky budou mít v příštím roce širší pracovní okno, slibuje Pirelli

Hlavní změnou letošních pneumatik je tenčí běhoun, který jsme viděli už vloni na třech tratích s novým povrchem. Cílem bylo zabránit tvorbě puchýřů, což se skutečně stalo. Na druhou stranu mají některé týmy problém dostat a udržet pneumatiky ve správném provozním okně.

Letos se už na pneumatikách nic nezmění. Pirelli už vyvíjí ty pro příští rok. V Barceloně proběhly další jejich testy, kterých se zúčastnily dva týmy – Ferrari a Racing Point.

Mario Isola potvrdil, že při vývoji nových pneumatik klade Pirelli větší důraz na provozní teploty – aby pneumatiky fungovaly lépe, když jsou chladné.

Harmonogram testů pneumatik pro rok 2020

Místo Termín Typ testu Týmy
Bahrajn 2. a 3. dubna slicky Toro Rosso, McLaren
Barcelona 14. a 15. května slicky Ferrari, Racing Point
Paul Ricard 28. a 29. května do mokra Ferrari (1 den), Red Bull (2 dny)
Spielberg 2. a 3. června slicky Alfa Romeo
Silverstone 16. a 17. června slicky Red Bull, Williams
Paul Ricard 10. a 11. září slicky Mercedes

„Chceme vyvinout směsi s větším pracovním oknem,“ řekl Isola pro web SoyMotor.com.

Ze strany Isoly ale nejde o přiznání pochybení. „Není to tak, že je operační okno letos menší, ale je to s ohledem na budoucnost.“

Letos došlo k další změně. Zadní pneumatiky se předehřívají na 80 místo dřívějších 100 °C, s čímž mají jezdci občas ve výjezdovém kole problém. Isola počítá s tím, že s příchodem 18palcových pneumatik zmizí zahřívací dečky úplně.

Problémy vyřešíme rychle, ale až přijdeme na to, o co jde, říká Binotto

Problémy vyřešíme rychle, ale až přijdeme na to, o co jde, říká Binotto

Pneumatiky v roce 2020 mají být evolucí a ne revolucí. „Cílem je další snížení přehřívání. V letošním roce jsme udělali krok vpřed, stanovili jsme si cíl snížit přehřívání, odstranit puchýře a mít lepší rozestupy mezi směsmi. V roce 2018 jsme měli měkké, superměkké a ultraměkké, které byly velmi blízko. Teď je prostor lepší. Mezi sloučeninami je průměrně osm desetin až jedna sekunda, což je v rámci cíle.“

Pirelli podle Isoly ještě nerozhodlo o počtu směsí v příštím roce. Upozornil, že Pirelli má v tomto volnou ruku, ale současný model se mu zdá dobrý.

Další článek: Fernley po Alonsově nezdaru v Indianapolis končí u McLarenu

15:31 | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
21. září | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10