Pneumatikové pravidlo pro první desítku by se mohlo příští rok zrušit

Pokud se jezdec dostane do třetí části kvalifikace, musí odstartovat na pneumatikách, na kterých zajel ve druhé části nejrychlejší kolo. Příští rok by to ale už tak být nemuselo.
Pneumatikové pravidlo pro první desítku by se mohlo příští rok zrušit  | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Pokud se jezdec dostane do třetí části kvalifikace, musí odstartovat na stejných pneumatikách, na kterých zajel v prostřední části nejrychlejší čas. Jezdci od 11. místa níže mohou nasadit libovolné pneumatiky. Cílem pravidla mělo být promíchání startovního roštu, aby nejlepší jezdci startovali na měkčích pneumatikách s kratší životností.

Velmi často se ale stává, že jezdci prvních tří týmů se do Q3 dostanou na tvrdších pneumatikách. Jejich výhoda je zkrátka tak velká, že si to mohou dovolit.

FIA proto chce od příštího roku pravidlo zrušit. Pro ale bude muset být všech deset týmů.

Tréninky startů

FIA chce také omezit tréninky startů, aby do ostrého startu vnesla více nepředvídatelnosti. Jezdci si běžně zkoušejí start na konci boxové uličky ve všech trénincích a také před závodem při odjezdu na startovní rošt. 

Nově by mohli jezdci zkoušet start jen přímo na startovní rovince a to po skončení prvního a třetího tréninku. Tento postup se už dnes aplikuje například v Monaku, kde konfigurace okruhu neumožňuje trénovat starty na konci boxové uličky. 

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Ignorování žlutých vlajek se musí trestat, reaguje Hamilton na Verstappena

19:21 | Formule 1 potvrdila, že Drive to Survive bude na Netflixu 28. února.
18:47 | Racing Point představí svůj vůz 17. února.
14:10 | Vypadá to, že by nová série Drive To Survive mohla mít na Netflixu premiéru 1. března.
8:56 | Formule 1 uspořádá během prvního závodního víkendu aukci, ve které budou různé věci a zážitky (jízda v sc, setkání s jezdci, šéfy týmů apod.). Výtěžek půjde na pomoc obětem australských požárů.