Pneumatikám nikdo nerozumí, tvrdí Red Bull. Pirelli se brání

Pneumatikám nikdo nerozumí, tvrdí Red Bull. Pirelli se brání

Red Bull Racing vyrukoval po pátečních trénincích s kritikou pneumatik, ale Pirelli se domnívá, že pro to nemá důvod.

Jezdci Red Bullu si v pátek odpoledne stěžovali, že je současná formule 1 jen o pneumatikách, naštvaný byl hlavně Mark Webber. Šéf týmu Christian Horner své jezdce podpořil.

"Nemyslím, že by někdo v pit lane zcela rozuměl těmto pneumatikám, abych byl upřímný," prohlásil. "Jak vysvětlíte rozdílné výkony v různých fázích závodu (v Melbourne), ať už je to Force India, která byla neuvěřitelně jemná k tvrdé směsi a pak zabila měkkou, nebo opačný případ u Mercedesu, nebo Toro Rosso s fialovými (nejrychlejšími) sektory, nebo Kimi Räikkönen a nejrychlejší kolo na pneumatikách, které za sebou měly 20 kol..."

"Bylo tam tolik anomálií. Klíčovým aspektem této sezóny bude překonat tyto problémy s pneumatikami a porozumět jim."

Horner má obavy, aby pneumatiky negativně neovlivnily závody. "Chceme se vyhnout tomu, aby jezdci jezdili pod maximálním výkonem svých vozů, aby nemohli těsně následovat jiné auto. Tomu se musíme určitě vyhnout, jinak to nebude závodění. Zatím je brzy, takže si počkejme na dva tři závody, pak to budeme moci zhodnotit. Nevypadá to, že by se situace moc lišila od zimních testů."

Přitom ne všichni si po pátečních trénincích stěžovali na pneumatiky, například podle Hamiltona s nimi dokáže slušně zacházet Mercedes, Lotus také nehlásil žádné problémy a negativní komentáře nezazněly ani od Ferrari.

Také proto nepřikládá Pirelli kritice Red Bullu příliš velkou váhu. "Abych byl upřímný, můžete si vzít vyjádření z posledních dvou sezón, z prvních tří závodů, byla úplně stejná," komentoval sportovní šéf italské značky Paul Hembery.

"Bývá tu na začátku roku fáze, po šesti až osmi závodech, kdy se to všechno změní."

Podle dat z volných tréninků Pirelli odhaduje, že si jezdci v Sepangu vystačí se třemi zastávkami v boxech.

Doporučujeme

Články odjinud