Pirelli vysvětlilo problematiku gumových žmolků, které se během závodů hromadí na trati. Jde o běžný fenomén, který souvisí s mírou opotřebení.
Pneumatiky Pirelli mají záměrně kratší životnost, aby nutily jezdce k většímu počtu zastávek v boxech. "Rychlejší opotřebení ve srovnání s předchozími roky může vést k tomu, že na trať odpadávají proužky gumy, jejichž velikost se různí, ale obvykle mají tvar a konzistenci karamelových bonbónů, a jejich hmotnost se v průměru pohybuje mezi 10 a 20 gramy," vysvětlil italský výrobce pneumatik.
"Tyto proužky jsou za tepla pružné, ale jakmile vychladnou, jsou tužší, stejně jako karamel. Tyto gumové kuličky existovaly ve formuli 1 vždy, ale kvůli vlastnostem nových směsí Pirelli jsou v průměru větší a měkčí než kuličky, které jsme během Grand Prix vídali v minulosti."
Nová pneumatika formule 1 váží zhruba osm a půl kilogramu a během své životnosti, která trvá jeden závodní stint, takto ´zhubne´ na zhruba sedm kilogramů. Pirelli připomnělo, že množství gumy, které se od pneumatik oddělí a zůstane ležet na trati, roste s náročností okruhu na obutí. Situaci monitoruje a v případě potřeby přijme nezbytná opatření.
"Nemůžete udělat omeletu, aniž byste při tom rozbili vajíčka, nebo v případě Malajsie gumu," konstatoval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery. "Gumové žmolky na trati jsou přirozeným důsledkem větší degradace, která vedla ke vzrušujícím závodům. Všechna ta guma musí někam jít, stejně jako v minulosti. Nicméně, jsme tu, abychom sloužili nejlepším zájmům týmů, a zabýváme se možnostmi, jak snížit množství této odpadávající gumy."
Zatímco po závodě v Sepangu vyjádřili někteří jezdci obavy ze žmolků gumy na trati, Lewis Hamilton a Sebastian Vettel jsou v Číně smírnější. "Myslím, že je to normální. V minulosti jsme měli hodně gumových žmolků na tratích, jako je Montreal. Teď jich je více i na jiných okruzích, ale nemyslím, že by to bylo špatné," řekl pilot McLarenu. "Zkoušel jsem předjíždět a když s těmito pneumatikami najedete na žmolky, ztratíte trochu přilnavosti, ale žádné nebezpečí v tom nevidím."
Vettel obavy o bezpečnost nejdřív trochu měl, ale své vyjádření s odstupem času korigoval. "Množství gumových žmolků mimo závodní stopu je větší než dřív, prostě protože máme jiné pneumatiky," uvedl. "Viděli jsme to v testech a teď v závodech. Žmolků je hodně, ale Pirelli o tom ví. A pokud by se z toho měl stát problém, myslím, že to změní. V televizi je vidět, že je žmolků na trati během závodu hodně, ale nemyslím, že bychom měli mít obavy."