Lotus se chystá nasadit novinku v podobě dvojitého DRS, která by mu mohla zajistit nemalou výhodu. Rozhodující budou výsledky testování příští týden v pátek.
Dvojité DRS Lotusu je stále zahaleno tajemstvím, ale většinově panuje názor, že by mělo navyšovat maximální rychlost vozu na rovinkách o asi 4 až 7 km/h i při zavřeném DRS. Enstonští ho testovali v Německu a v Maďarsku, teď se chystají s ním závodit.
"Celkem hodně různých dílů," odpověděl technický šéf Lotusu James Allison na otázku, což všechno si jeho tým připravuje. "Velké soustředění věnujeme přípravám na Monzu, která následuje hned po Spa a vyžaduje unikátní aerodynamický balík."
"Je to jen jeden závod, ale vyžaduje celou sadu jiných křídel a nepřiměřené množství práce. Také jsme se zaměřili na to, abychom dokázali nasadit (do závodu) to nové zařízení ve Spa, pokud si na to budeme dost věřit."
Allison tak naznačil, že konečné rozhodnutí padne až na základě dat z volných tréninků. Ovšem i kdyby tým DDRS nakonec nenasadil, tragédii by to pro něj znamenat nemělo, před letní přestávkou patřil i bez tohoto systému mezi nejrychlejší.
"Pokud to bude suchý víkend, Spa patří mezi okruhy, na kterých si nejvíce věříme, takže se tam všichni těšíme," pokračoval Allison. "Pokud bude mokro, bude to mnohem otevřenější pro všechny týmy, nejen pro nás. Ve Spa prší často, takže na tuto možnost musíme být připraveni."
Lotus na mokru trápily problémy se zahříváním pneumatik, ale to by se v Belgii nemělo opakovat za žádných podmínek. "Vlastnosti zatáček a zatížení pneumatik by měly stačit na generování dostatečné teploty pneumatik, takže nemáme moc velké obavy," řekl k případnému dešti Allison. "Raději bychom suchý víkend, ale konkurenceschopní bychom měli být za jakéhokoliv počasí."