V příštím roce zřejmě budeme mít šest pneumatik do sucha (vedle dvou dalších do přechodných podmínek a do mokra).
Pirelli chce podle Auto Motor und Sport zavést šestou směs, která bude měkčí, než dnešní ultraměkká. Současně také dojde k posunu (změkčení) dosavadních směsí.
Zavedení nové směsi zatím není stoprocentní. V pravidlech není.
Pirelli nyní dokončuje testy prototypů pneumatik. V Mexiku po závodě testovali pro Pirelli Sauber (Leclerc) a Force India (Celis). Po GP Brazílie bude na Interlagosu jezdit Norris s McLarenem.
Poslední letošní testy proběhnou v Abú Dhabí. Týmy tam dostanou všechny směsi pro příští rok.
Více směsí by mělo Pirelli poskytnout větší možnosti v nasazování směsí pro jednotlivé okruhy. Cílem je zvýšit strategické možnosti.
V letošní sezóně šlo Pirelli konzervativní cestou, takže máme obvykle jen jednu zastávku v boxech. V příštím roce by mělo být strategií více. Někteří pojedou na jednu, další konzervativnější ale na pneumatiky agresivnější na dvě a ti, kteří se rozhodnout jít agresivní cestou, budou stavět třikrát.
Větší volnost výběru?
Týmy si dnes mohou vybírat deset sad ze třinácti (tři vybírá Pirelli – dvě pro závod, jednu pro Q3). K dispozici jsou tři směsi. Diskutuje se o ještě větší volnosti – úplné nebo téměř úplné, kdy by Pirelli vybralo například jen dvě sady pro závod.
Proti větší volnosti se ale staví samo Pirelli i některé týmy. Jde o bezpečnost, ale také obavy z důsledků. Některé týmy by mohly v kvalifikaci (Q2) nasadit nejměkčí směs a v závodě poprvé stavět po dvou, třech kolech.
Pro větší volnost je prý naopak Ferrari, které je v poslední době k pneumatikám šetrné.