Pirelli čeká letos velká výzva v podobě klopených zatáček v Zandvoortu.
Výraznější klopení bude v Zandvoortu v zatáčkách Hugenholzbocht a Arie Lujendijkbocht. Mluví se o 18 stupních, což je asi dvojnásobek klopení v Indianapolis.
Týmy dostaly během druhých testů v Katalánsku dvě sady předních pneumatik, které mají upravenou konstrukci. Podle Maria Isoly ale zatím není jasné, zda je uvidíme i přímo v Zandvoortu.
„Chtěli jsme využít příležitost barcelonského testu, abychom měli k dispozici data,“ řekl Isola, kterého cituje RaceFans.
„V tuto chvíli nemohu říct, že použijeme prototyp. Myslím, že použijeme normální pneumatiku. Ale měli jsme test a jsme s výsledky testu spokojeni. Jak se základem v podobě vyššího tlaku, tak s prototypem. Takže máme obě cesty otevřené.“
Další podklady budou lidé od Pirelli získávat přímo na okruhu. Pirelli již oznámilo, že na Grand Prix Nizozemska přiveze své tři nejtvrdší směsi pneumatik.
„Naši technici tam pojedou s laserem, aby změřili drsnost asfaltu. Je to důležitý parametr, který je třeba při rozhodování zvážit. Je to jeden z parametrů, které bereme v úvahu například při výběru směsí.“
„V tomto případě jsme už směsi vybrali a nebudeme je měnit. Drsnost asfaltu však definuje také úroveň přilnavosti, takže je důležité, abychom to věděli, než se rozhodneme, zda nasadíme prototyp.“
Podle Isoly tak Pirelli čekají ještě další simulace, než se definitivně rozhodne.