Pirelli zatím neví, co je příčinou dnešních potíží

Grand Prix Velké Británie nabídla několik spektakulárních defektů pneumatik, jež na první pohled vypadaly úplně stejně. Podle Paula Hemberyho se jedná o zcela nový typ problému, který je potřeba důkladně prověřit.
Pirelli zatím neví, co je příčinou dnešních potíží

Náhlá exploze levé zadní pneumatiky postihla postupně Lewise Hamiltona, Felipeho Massu, Jeana - Erica Vergneho a Sergia Péreze. Co však stálo za příčinou těchto problémů, Pirelli zatím neví. Celou záležitost bude muset pečlivě zanalyzovat. “Dnešek byl pochopitelně nepředvídatelný,“ říká šéf italského výrobce pneumatik Paul Hembery. “Viděli jsme něco nového, odlišný typ problému. Zrovna provádíme naši analýzu. Musíme porozumět tomu, co se dnes stalo. Až budeme mít fakta, budeme moci pochopit to, co se stalo, a dostaneme se k jádru toho problému.“

Řada jezdců Pirelli po závodě zkritizovala a nabádá Italy k urychlenému vyřešení stávající situace. “Největším problémem je bezpečnost. Je to prostě nepřijatelné,“ vysvětluje Hamilton. A přidává se k němu i druhý postižený - Sergio Pérez. “Pneumatiky jsou velká starost, naštěstí se nikomu nic vážného nestalo, ale měli bychom si společně sednout, dostat vysvětlení a něco udělat,“ apeluje Mexičan.

Felipe Massa dodává: “Ačkoliv vlastně stoprocentně nevím, co se vůbec přihodilo, je neakceptovatelné, aby jezdci závodili v podmínkách, kdy nevědí, zda jsou v bezpečí. Naštěstí se nikomu nic nestalo, ale nebyla to bezpečná situace.“

Šéf Pirelli si závažnost dnešních problémů uvědomuje a nehodlá je brát na lehkou váhu.“Tyto věci bereme vážně, a až budeme znát odpovědi, dáme vám vědět. Nemá smysl, abych k tomu dodával něco víc, dokud nemáme všechna fakta.“

Jedno je ale podle Hemberyho jisté. Za těmito potížemi rozhodně nestojí změny, které Pirelli aplikovalo před Grand Prix Velké Británie: “Můžeme vyloučit, že by za problémy, které jsme dnes viděli a které vedly k selhání pneumatik, stál nový proces lepení běhounu, jenž jsme představili před tímto závodem.“

“Možná se na tomto okruhu vyskytují nějaké aspekty, které mají specifický dopad na poslední verzi našich pneumatik pro rok 2013. V tuto chvíli ale o tom nechceme spekulovat, místo toho dáme dohromady všechny důkazy, abychom přišli na to, co se stalo, a poté učiníme další potřebné kroky,“ uzavírá šéf Pirelli.

Další článek: Střed pole: Z týmů se bodově nedostalo jen na jubilující Williams

21:30 | Fast Friday je v Indianapolis skutečně fast.. Marco Andretti zajel nejrychlejší kolo od roku 1996: 233,491 mph (375,767 km/h). Alonso zatím na konci pořadí.
17:32 | Carlos Sainz uvedl, že i po změně šasi a chladícího systému se jeho vůz přehřívá.
17:16 | U Racing Pointu si myslí, že se Sergio Pérez nakazil koronavirem od svého soukromého kuchaře, kterého si najal, aby nemusel chodit do restaurací, kde by se mohl nakazit.
14:42 | Fernando Alonso dokáže zajet do boxů i pozadu.... odkaz

GP Španělska 2020

Pátek 14. srpna 2020
1. trénink Bottas (1:16.785)
2. trénink Hamilton (1:16.883)
Sobota 15. srpna 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 16. srpna 2020
Závod 15.10