Pirelli záhadně snižuje minimální tlaky, objevují se konspirační teorie

Minimální tlaky byly v předešlých měsících velkým předmětem diskusí a také stížností. Mnoho jezdců si stěžovalo, že jsou velmi vysoké. Nyní ale jejich hodnoty začalo Pirelli snižovat.
Pirelli záhadně snižuje minimální tlaky, objevují se konspirační teorie

Jezdci si v poslední době stěžovali na vysoké tlaky pneumatik. Některé týmy zase hodnoty minimálních tlaků dokázaly obejít, což postupně vedlo k úpravě měření – tlak je samozřejmě závislý na teplotě pneumatiky.

FIA chce měřit tlak pneumatik online

FIA chce měřit tlak pneumatik online

Auto Motor und Sport si všímá zajímavé skutečnosti. Pirelli je v posledních závodech poněkud mírnější ve stanovování minimálních tlaků. Týká se to ovšem pouze těch u zadních pneumatik.

Ještě ve Spa byly minimální tlaky stanoveny na 23,5 PSI vpředu a 22 PSI vzadu. V Monze to bylo původně 23,5 a 21,5 PSI, ale poté došlo k úpravě na 23 a 20,5 PSI. V Singapuru zůstaly přední na 20 PSI ale u zadních došlo k úpravě ze 17,5 na 16,5 PSI. Podle jednoho z inženýrů je to úroveň tlaků jako bývala kdysi.

V Malajsii čeká jezdce vzadu jen 18,5 PSI. To už je s ohledem na charakteristiku okruhu hodně nízká hodnota. Pod 20 PSI se šlo dosud jen na městských okruzích.

Otázkou je, proč je Pirelli stále velmi konzervativní, pokud jde o minimální tlaky předních pneumatik. Podle výrobce je to kvůli tomu, že týmům dává větší svobodu v nastavení odklonu kol.

Některé týmy ale mají podezření, že Pirelli upravilo konstrukci pneumatik – tajně, bez vědomí a souhlasu týmů.

Podle Auto Motor und Sport měly dle údajů jednoho týmu v Maďarsku pneumatiky hmotnost (bez ráfků) 15,6 kg. Nyní je to ale jen 15,1 kg.

Nižší tlaky pneumatik mohly zamíchat i rozložením sil. Některým týmům vyhovují současné hodnoty více.

Foto: Pirelli 

Další článek: Britská europoslankyně si stěžuje Evropské komisi na prodej F1