Už na Nürburgring přiveze Pirelli zadní pneumatiky s Kevlarem, zatímco zmapovalo příčiny, které vedly k incidentům na Silverstonu.
Aby zabránilo nebezpečným selháním zadních pneumatik, nasadí Pirelli v Německu zadní pneumatiky, které původně vyvinulo v rámci řešení oddělování běhounu. Týmy je testovaly v Kanadě a zamítly, ale teď je přeci jen budou muset použít. Místo kovu je v jejich konstrukci kevlar.
Od Grand Prix Maďarska pak italský výrobce bude týmům dodávat úplně nové pneumatiky, které zkombinují konstrukce z roku 2012 s letošními směsmi. Týmy si je vyzkouší v silverstonském testu.
Co se týče selhání ze Silverstonu, Pirelli z nich obvinilo týmy, protože pneumatiky nepoužívaly v souladu s instrukcemi. Dopustily se hned několika prohřešků:
- Záměrně zaměňovaly levou zadní za pravou zadní, přitom pneumatiky jsou směrové/asymetrické
Bočnice pneumatik jsou navržené tak, aby se vyrovnávaly s určitými sílami, a pokud jsou pneumatiky přehozené a otáčí se proti určenému směru, neplní všechny své úkoly.
- Pneumatiky nafukovaly na extrémně nízký tlak
Tlaky byly příliš nízké, v každém případě nižší, než určilo Pirelli. Podhuštěné pneumatiky trpí větší zátěží.
- Odklon kol nastavovaly na extrémní hodnoty
Podle Pirelli pak k incidentům přispěly i silverstonské obrubníky, hlavně ten ve čtvrté zatáčce. Pirelli ale také přiznalo, že zaměňování zadních pneumatik nezakázalo a tiše ho tolerovalo. Co se týče tlaků pneumatik a odklonu kol, bude Pirelli jednat s FIA o budoucí kontrole těchto parametrů.
Aby mohlo problémům aktivně bránit, chce mít Pirelli přístup v reálném času k datům týmů.
"Pirelli by také chtělo zdůraznit, že pneumatiky 2013 žádným způsobem neohrožují bezpečnost jezdců, pokud jsou používány správným způsobem, a že splňují všechny bezpečnostní standardy požadované FIA," dodal italský dodavatel.