Pirelli vysvětlilo důvody selhání pneumatik, v Německu budou jiné

Už na Nürburgring přiveze Pirelli zadní pneumatiky s Kevlarem, zatímco zmapovalo příčiny, které vedly k incidentům na Silverstonu.
Pirelli vysvětlilo důvody selhání pneumatik, v Německu budou jiné

Aby zabránilo nebezpečným selháním zadních pneumatik, nasadí Pirelli v Německu zadní pneumatiky, které původně vyvinulo v rámci řešení oddělování běhounu. Týmy je testovaly v Kanadě a zamítly, ale teď je přeci jen budou muset použít. Místo kovu je v jejich konstrukci kevlar.

Od Grand Prix Maďarska pak italský výrobce bude týmům dodávat úplně nové pneumatiky, které zkombinují konstrukce z roku 2012 s letošními směsmi. Týmy si je vyzkouší v silverstonském testu.

Co se týče selhání ze Silverstonu, Pirelli z nich obvinilo týmy, protože pneumatiky nepoužívaly v souladu s instrukcemi. Dopustily se hned několika prohřešků:

  • Záměrně zaměňovaly levou zadní za pravou zadní, přitom pneumatiky jsou směrové/asymetrické
    Bočnice pneumatik jsou navržené tak, aby se vyrovnávaly s určitými sílami, a pokud jsou pneumatiky přehozené a otáčí se proti určenému směru, neplní všechny své úkoly.
  • Pneumatiky nafukovaly na extrémně nízký tlak
    Tlaky byly příliš nízké, v každém případě nižší, než určilo Pirelli. Podhuštěné pneumatiky trpí větší zátěží.
  • Odklon kol nastavovaly na extrémní hodnoty

Podle Pirelli pak k incidentům přispěly i silverstonské obrubníky, hlavně ten ve čtvrté zatáčce. Pirelli ale také přiznalo, že zaměňování zadních pneumatik nezakázalo a tiše ho tolerovalo. Co se týče tlaků pneumatik a odklonu kol, bude Pirelli jednat s FIA o budoucí kontrole těchto parametrů.

Aby mohlo problémům aktivně bránit, chce mít Pirelli přístup v reálném času k datům týmů.

"Pirelli by také chtělo zdůraznit, že pneumatiky 2013 žádným způsobem neohrožují bezpečnost jezdců, pokud jsou používány správným způsobem, a že splňují všechny bezpečnostní standardy požadované FIA," dodal italský dodavatel.

Diskuze (114) Další článek: V prvních závodech sezóny 2014 bude rozhodující spolehlivost, předpovídá Ferrari
16:40 | Divák narušil přenosy F1 po celém světě. Mňoukáním imitoval zvuk formulí odkaz
15:04 | Závod šampionů bude v roce 2019 v Mexiku.
21. října | U obou mercedesů se mění vodní pumpy. (via AMuS)
21. října | Na obou vozech Mercedesu se pracuje. Převodovky jsou venku... možná jde ale jen o preventivní prohlídky.

GP Mexika 2018

Pátek 26. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 27. října 2018
3. trénink 17.00–18.00
Kvalifikace 20.00–21.00
Neděle 28. října 2018
Závod 20.10