Pirelli veze do Monzy měkkou a střední směs a závěry vyšetřování

Pirelli veze na domácí velkou cenu měkkou a střední směs, tedy stejné specifikace jako na poslední dva závody v Maďarsku a v Belgii. Je to ale jiná volba než vloni.
Pirelli veze do Monzy měkkou a střední směs a závěry vyšetřování

„Monza je díky své bohaté historii a neuvěřitelné atmosféře vždy jedním z vrcholů sezóny,“ říká Paul Hembery. 

 

O jeden krok měkčí pneumatiky než loni

 

„Vybrali jsme středně tvrdé a měkké pneumatiky, o jeden krok měkčí pneumatiky než loni, ty by měly být vhodné pro tradiční důraz Monzy na vysokou rychlost. Očekáváme přiměřenou míru opotřebení a degradace, takže jako vždy bude pro spočítání správné strategie důležitá práce odvedená ve volných trénincích.“

„Dvě směsi, které jsou si z pohledu výkonnosti celkem blízké, otevírají několik možností. Vozy na Monze jedou s malým přítlakem, což v podstatě zvyšuje zatížení pneumatik, zejména při akceleraci a brzdění. Protože monopost k povrchu tratě tlačí menší síla, jsou to pneumatiky, které vytvářejí veškerý mechanický grip. Společně s věhlasnými obrubníky na Monze to pro naše pneumatiky představuje široké spektrum nejrůznějších zatížení v průběhu celého kola a vyžaduje to vyrovnanou výkonnost a odolnost.“

„ Dokončili jsme vyšetřování pneumatiky Sebastiana Vettela ze Spa-Francorchamps. Detailní závěry technických analýz budou prezentovány na Monze.“

Největší výzva pro pneumatiky 

Rychlé okruhy jako je Monza jsou pro pneumatiky náročnější než pomalé okruhy, protože díky nejrůznějším zatížením se v pneumatikách hromadí teplo, zejména v ramenní oblasti.

Na Monze jsou zásluhou dlouhých zatáček jako je Parabolica enormní nároky v příčném směru, ale zároveň extrémní zatížení v podélném, způsobené veškerými akceleracemi a brzděním.

Klepněte pro větší obrázek

Na Monze je používáno nastavení s malým přítlakem a jezdci musí být ohleduplní především k zadním pneumatikám, při akceleraci by nemělo docházet k protáčení kol. Nicméně na druhé straně to ale zvyšuje maximální rychlost, která se pohybuje okolo 360 km/h.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Lewis Hamilton odjel 53 kol dlouhý závod na jedinou zastávku v boxech, když loni byly nominovány tvrdá a středně tvrdá směs. Pilot Mercedesu startoval na středně tvrdých pneumatikách a v 25. kole přezul na tvrdé.

Další článek: Hülkenberg by mohl jet v Le Mans i příští rok

16:40 | Robert Kubica bude jezdit v prvním tréninku s vozem Alfa Romeo.
27. července | Lewis Hamilton věnuje 20 milionů liber na založení nové charitativní nadace na podporu nedostatečně zastoupených skupin ve Velké Británii
26. července | Pirelli potvrdilo, že po Maďarsku proběhnou na Hungaroringu další testy 18palcových pneumatik. Zúčastní se jich Ferrari, McLaren a Mercedes.
25. července | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00