Pirelli veze do Malajsie nejtvrdší směsi a očekává dvě zastávky

Velká cena Malajsie: abrazivní povrch, vysoké teploty a vlhkost činí tento závod opravdovým testem pro jezdce, vozy a pneumatiky. Téměř každé odpoledne přichází silný liják, takže je pravděpodobné, že poprvé v letošní sezóně uvidíme v akci pneumatiky Cinturato.
Pirelli veze do Malajsie nejtvrdší směsi a očekává dvě zastávky

„Velká cena Austrálie před dvěma týdny potvrdila to, co jsme viděli už v testech: letošní časy jsou v každém tréninku o dvě a více sekund na kolo
rychlejší než loni,“ říká Paul Hembery. 

„Tím exponenciálně narůstá zatížení pneumatik: to bude něco, co se projeví především na Sepangu, který má nejabrazivnější povrch ze všech tratí celého kalendáře, je na něm několik rychlých zatáček, kde pneumatiky přenášejí velké množství energie, a jsou tam vysoké teploty. Kvůli všem těmto aspektům jsme pro tento víkend vybrali dvě nejtvrdší směsi z naší nabídky: tvrdou P Zero Orange a středně tvrdou P Zero White.“ 

Klepněte pro větší obrázek

Největší výzva pro pneumatiky

Malajsie má vše, co pneumatikám nedělá dobře: rychlé zatáčky s velkým příčným zatížením, hrubý asfalt, vysoké teploty a nerovný povrch (protože okruh je vybudován na bývalé bažině).

Výsledkem je, že jak mechanická, tak tepelná degradace pneumatik je důležitý faktor. V Malajsii je tendence jet s vyšší úrovní přítlaku a to k různým typům namáhání pneumatik přidává ještě zatížení ve vertikálním směru.

Protože na Sepangu je déšť takřka na denním pořádku, dochází ke smývání nagumované ideální stopy prakticky mezi všemi tréninky. Díky tomu je odhad vývoje tratě těžko předvídatelný a narůstá riziko zastavení závodu nebo vyjetí safety caru. Odvod vody je problematický a na trati se tvoří kaluže stojící vody.

Nejvíce namáhanou pneumatikou je v Malajsii levá přední, té budou jezdci věnovat největší pozornost, zejména v úvodu závodu, kdy mají vozy plné nádrže a je snadné probrzdit a zkrátit tak životnost pneumatiky.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Dva první piloti v cíli (Nico Rosberg a Lewis Hamilton) jeli loni s naprosto stejnou strategií tří zastávek v boxech: po třech stintech na středně tvrdých pneumatikách následoval závěrečný krátký stint na tvrdé směsi.

Souboj o vítězství byl velice těsný a strategie se pro jejich souboj ukázala rozhodující.

Nejlépe umístěný jezdec se dvěma pit stopy byl pátý Nico Hülkenberg. Závod byl vypsán na 56 kol.

Očekávaný rozdíl výkonnosti obou směsí: 1,0-1,2 sekundy na kolo

Očekávané počasí pro závod: Teploty mezi 24 a 34 °C a vlhkost 80 % s vysokým rizikem průtrže mračen v pozdějším odpoledni.

Další článek: Sportovním komisařem bude v Malajsii motocyklová legenda

13. prosince | Před 20 lety usedl Fernando Alonso poprvé do vozu formule 1. V Jerezu se zúčastnil testů s Minardi.
12. prosince | Kubica dnes v Jerezu testuje vůz DTM od BMW.
10. prosince | Pirelli už nominovalo pneumatiky pro Austrálii, Bahrajn, Vietnam a Čínu: ve všech případech C2, C3, C4