Pirelli veze do Británie nejtvrdší směsi a čeká jednu až dvě zastávky

Pirelli veze do Británie nejtvrdší směsi a čeká jednu až dvě zastávky

Pirelli přivezlo do Silverstonu dvě nejtvrdší směsi – středně tvrdou bílou a tvrdou oranžovou.

„Silverstone je vždy fantastický závod s extrémně znalými a nadšenými britskými fanoušky. Je to jeden z mála okruhů, kde jezdci říkají, že slyší povzbuzování fanoušků, když jedou kolem tribun,“ říká šéf Pirelli pro motorsport Paul Hembery. 

„Stejně jako loni, přivážíme dvě naše nejtvrdší pneumatiky, protože Silverstone přináší vůbec největší příčné zatížení v celé sezóně. Měli bychom tak na Silverstonu vidět jednu nebo dvě zastávky v boxech, zejména pokud bude teplo, což by mělo letos být. Na druhou stranu teplé počasí bylo předpovídáno v řadě let před tím – a nakonec to často stejně skončilo tradičním britským počasím!“

britanie-pirelli.png

Největší výzva pro pneumatiky 

Silverstone je proslulý svými pasážemi rychlých a táhlých zatáček, které pneumatiky zatěžují stálými silami až 5 G. Týmy používají velký přítlak, což znamená, že jsou pneumatiky často v jeden okamžik vystaveny velkému zatížení ve svislém i příčném směru. Rovinky a brzdné zóny jsou velice krátké a to týmům dovoluje jet s velkým přítlakem, aniž by na rovinkách příliš ztrácely.

Asfalt na Silverstonu nabízí vysokou úroveň přilnavosti a to dále zvyšuje zatížení pneumatik. Teplota běhounu může překračovat hranici 110 °C, to bude velice dobře patrné na záběrech termokamer, které se staly populárním prvkem přenosů F1 od chvíle, kdy byly v roce 2013 uvedeny.

Strategie z loňského závodu

Loňský 52 kol dlouhý závod vyhrál Lewis Hamilton s Mercedesem se strategií se dvěma zastávkami v boxech. Startoval na středně tvrdých pneumatikách, ve 24. kole přezul na tvrdé pneumatiky a v 41. kole opět na tvrdé. Závod ovlivnilo jeho zastavení v úvodu, což jezdcům umožnilo před restartem přezout pneumatiky. To mělo významný dopad na strategie: sedm jezdců v Top 10 stavělo v boxech pouze jednou.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,0-1,2 sekundy na kolo

Doporučujeme

Články odjinud