Pirelli veze do Británie nejtvrdší směsi a čeká jednu až dvě zastávky

Pirelli přivezlo do Silverstonu dvě nejtvrdší směsi – středně tvrdou bílou a tvrdou oranžovou.
Pirelli veze do Británie nejtvrdší směsi a čeká jednu až dvě zastávky

„Silverstone je vždy fantastický závod s extrémně znalými a nadšenými britskými fanoušky. Je to jeden z mála okruhů, kde jezdci říkají, že slyší povzbuzování fanoušků, když jedou kolem tribun,“ říká šéf Pirelli pro motorsport Paul Hembery. 

„Stejně jako loni, přivážíme dvě naše nejtvrdší pneumatiky, protože Silverstone přináší vůbec největší příčné zatížení v celé sezóně. Měli bychom tak na Silverstonu vidět jednu nebo dvě zastávky v boxech, zejména pokud bude teplo, což by mělo letos být. Na druhou stranu teplé počasí bylo předpovídáno v řadě let před tím – a nakonec to často stejně skončilo tradičním britským počasím!“

Klepněte pro větší obrázek

Největší výzva pro pneumatiky 

Silverstone je proslulý svými pasážemi rychlých a táhlých zatáček, které pneumatiky zatěžují stálými silami až 5 G. Týmy používají velký přítlak, což znamená, že jsou pneumatiky často v jeden okamžik vystaveny velkému zatížení ve svislém i příčném směru. Rovinky a brzdné zóny jsou velice krátké a to týmům dovoluje jet s velkým přítlakem, aniž by na rovinkách příliš ztrácely.

Asfalt na Silverstonu nabízí vysokou úroveň přilnavosti a to dále zvyšuje zatížení pneumatik. Teplota běhounu může překračovat hranici 110 °C, to bude velice dobře patrné na záběrech termokamer, které se staly populárním prvkem přenosů F1 od chvíle, kdy byly v roce 2013 uvedeny.

Strategie z loňského závodu

Loňský 52 kol dlouhý závod vyhrál Lewis Hamilton s Mercedesem se strategií se dvěma zastávkami v boxech. Startoval na středně tvrdých pneumatikách, ve 24. kole přezul na tvrdé pneumatiky a v 41. kole opět na tvrdé. Závod ovlivnilo jeho zastavení v úvodu, což jezdcům umožnilo před restartem přezout pneumatiky. To mělo významný dopad na strategie: sedm jezdců v Top 10 stavělo v boxech pouze jednou.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,0-1,2 sekundy na kolo

Další článek: Sauber má nového technického ředitele

15:03 | George Russell testoval v Abú Dhabí s Mercedesem pneumatiky pro rok 2021. Během dvou dnů ujel 218 kol.
8. prosince | Plány Alonsa pro rok 2020: Dakar a Indy, pro rok 2021: zpět v F1 nebo WEC (hypercary). Martin Brundle spekuluje, že by se Alonso mohl do F1 vrátit s Renaultem.
6. prosince | Český esports závodník Martin Štefanko, který byl členem Haasu v F1 eSports, oznámil ukončení kariéry.
5. prosince | Britský premiér Boris Johnson v rámci předvolební kampaně navštívil továrnu Red Bullu. Vyzkoušel si výměnu pneumatik. Jak dlouho mu to trvalo, neuvedl. Red Bull to letos zvládl za 1,82 s. odkaz