Pirelli veze do Abú Dhabí nejměkčí pneumatiky a chystá se na velký test

S ohledem na hladký asfalt okruhu Yas Marina, přiveze Pirelli dvě nejměkčí směsi své nabídky: měkkou a superměkkou.
Pirelli veze do Abú Dhabí nejměkčí pneumatiky a chystá se na velký test

„Je neskutečné, že sezóna 2015 už je za námi. Nepřipadá mi, že už je to rok, co jsme se tady v Abú Dhabí loučili se sezónou 2014,“ říká Paul Hembery. 

„O titulech už je rozhodnuto, týmy tak nemusí taktizovat a budou se snažit vytěžit maximum a naše volba pneumatik pro Abú Dhabí jim předkládá zajímavou výzvu: povrch trati je hladký a charakter okruhu takový, že pneumatiky jsou prakticky neustále pod zatížením, takže zacházení s nimi bude důležitou součástí strategie, zejména při akceleraci ze zatáček, kde může snadno dojít k prokluzu kol.“

Klepněte pro větší obrázek

„Je to stejné jako loni, takže můžeme opět očekávat závod se dvěma zastávkami v boxech. Teploty se ale mohou hodně měnit tak, jak bude zapadat slunce a to bude mít pochopitelně vliv na chování pneumatik a následně na strategii.“

„Pouhé dva dny po odmávnutí posledního závodu sezóny 2015 vypukne testování na rok 2016: v úterý 1. prosince bude trať od 9:00 do 21:00 patřit testování pneumatik, každý tým do něj nasadí jeden vůz a bude testovat konstrukce pro rok 2016 a nové ultraměkké pneumatiky, které při závodech v příští sezóně ponesou na bočnicích purpurové značení.“  

Největší výzva pro pneumatiky 

Teploty tratě a vzduchu během závodu (který startuje po 17:00) klesají a to znamená, že se trať postupně stává rychlejší a tento fenomén je umocněn ubývajícím množstvím paliva.

Podobně jako při minulém závodě na Interlagosu se i v Abú Dhabí pojede proti směru hodinových ručiček, což nebývá tak obvyklé a jezdcům to občas může způsobit fyzické problémy.  

Úvodní pasáž tratě je prakticky nepřetržitá série zatáček, což zahřívá běhounovou směs. Ta následně dostane příležitost se ochladit na dlouhé rovince, po níž vozy jedou okolo 15 sekund na plný plyn a na vůz působí přítlak odpovídající zhruba 800 kg. 

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loni byla vítěznou strategií Lewise Hamiltona ta se dvěma zastávkami v boxech. Do 55 kol dlouhého závodu startoval na superměkkých pneumatikách, na měkké pneumatiky přezouval v 10. a 31. kole. O 24 kol později se pak stal mistrem světa pro rok 2014.  

Očekávaný rozdíl výkonnosti obou směsí: 1,0-1,2 sekundy na kolo  

Váš názor Další článek: F1 alternativní motory zamítla, přijde s vlastním řešením