Nová pneumatika by díky nižší degradaci měla nabídnout lepší závodění a zároveň ponechat možnost různých strategií.
Při výrobě pneumatik pro formuli 1 není italské Pirelli v jendoduché pozici. Šampionát si na jednu stranu žádá, aby pneumatiky nutily týmy sázet na strategie o několika zastávkách v boxech, ale pak jsou zde i jezdci, kteří si stěžují, že kvůli vysoké degradaci obutí nemohou jezdit v závodech naplno.
Pirelli proto nyní ve spolupráci s týmy F1, ale i se samotným seriálem, připravuje vznik nové pneumatiky na základě nové koncepce. Do akce by se nová pneumatika měla dostat poprvé v roce 2025.
„Pokud není degradace vysoká, nemá smysl cílit na strategii dvou zastávek. Navíc si také myslím, že degradace pneumatik přispívá k většině dění na dráze a že je to o tom, jak jsou jezdci pneumatiky schopni zvládnout,“ prohlásil šéf Pirelli pro motorsport Mario Isola, kterého cituje Autosport.
„V případě, že snížíte degradaci, pak jsem přesvědčen, že je zde riziko toho, že na dráze bude jezdit vláček vozů, protože když na to může tlačit jeden, tak i ostatní. Chápu ale jezdce, že si stěžují na opotřebení pneumatik,“ pokračoval zástupce italské značky.
„Chceme porozumět tomu, jak můžeme ovlivnit akci na trati a zároveň snížit degradaci. Jde o něco, čeho můžeme dosáhnout. Musíme navrhnout pneumatiku s jinou úrovní degradace a do budoucna můžeme zvážit její využívání. Je však důležité zjistit, zda to nebude mít nějaké nezamýšlené důsledky,“ vysvětlil Isola.
Podle informací Autosportu bude Pirelli při vývoji spolupracovat s F1 a týmy, protože její vlastní simulační nástroje pro předvídání strategií nezohledňují vliv jízdy v provozu.
Jisté také je, že nová pneumatika nebude v akci při velkých cenách dříve než v roce 2025.