Pirelli v USA očekává otevřené závodění a předjíždění

Pirelli v USA očekává otevřené závodění a předjíždění

Pirelli veze do Austinu středně tvrdé a měkké pneumatiky.

„Spojené státy nám vždy připravují velice vřelé přivítání a fantastický závodní víkend. Stejně jako v případě dalších podílníků F1 pro nás Spojené státy představují klíčový trh a je proto důležité tady závodit,“ říká Paul Hembery. 

„Je to okruh, který nabízí od všeho kousek ve smyslu toho, co můžete od pneumatik požadovat. Proto jsme přivezli středně tvrdé a měkké pneumatiky, které jsou dostatečně univerzální, aby se vypořádaly se širokou škálou požadavků a podmínek.“

„Šampionát vstupuje do rozhodující fáze a nemůžeme si přát lepší místo na předvedení toho, o čem F1 je. Konfigurace okruhu a výběr pneumatik nabízejí celou řadu možností k předjíždění a strategií, včetně velice malé ztráty času při průjezdu extrémně krátké boxové uličky. Musíme tak být připraveni na nepředvídatelný závod, což je přesně to, co diváci chtějí vidět.“

„Jak jsme loni díky několika různým strategiím viděli, bude to až nezvykle otevřené závodění.“

Největší výzva pro pneumatiky 

Okruh obsahuje celkem 20 různých zatáček, včetně složitého brzdění do kopce ve výjezdu do první zatáčky (nejvyšší bod okruhu). Společně s jízdou proti směru hodinových ručiček to pro jezdce znamená zcela odlišný pocit.

UnitedStates-Preview-1k-EN1.png

Trať je v zatáčkách celkem široká, aby podpořila volbu různých stop průjezdu a nabídla příležitosti k předjíždění. Na okruhu jsou tři dlouhé rovinky, kde mají pneumatiky tendenci chladnout a následné brzdění je kritické, protože teplota pneumatik je nepatrně nižší.

Ovlivňuje to také chování pneumatik v nájezdech do zatáček, protože se směs musí velice rychle dostat zpět na provozní teplotu. V minulosti se teplota trati během dne měnila v rozmezí 18-37 °C a udržení provozní teploty pneumatik tak bylo velice důležitou dovedností jezdců.

Nastavení nabízí spíše střední úroveň přítlaku a to klade důraz na mechanický grip pneumatik, především těch předních při rychlých změnách směru jízdy, které charakterizují první polovinu okruhu.

Zhruba 60 % délky okruhu jedou jezdci na plný plyn a během kola musí desetkrát intenzivně brzdit: to jsou průměrné hodnoty.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loni zvítězil Lewis Hamilton s Mercedesem, když startoval ze druhého místa na startovním roštu a jel se strategií dvou zastávek v boxech (v předchozích závodech v Austinu jeli vítězové jen na jeden pit stop). Do 56 kol dlouhého závodu startoval na měkkých pneumatikách a následně v 16. a 33. kole přezouval na středně tvrdé. Jeho strategii ovlivnilo vyjetí safety caru v úvodu závodu.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 0,8 sekundy na kolo

Doporučujeme

Články odjinud