Pirelli v Rakousku očekává dvě zastávky

Pirelli na Red Bullu Ringu očekává strategii dvou zastávek. Okruh se dočkal nového povrchu.
Pirelli v Rakousku očekává dvě zastávky

„Rakousko je jedním z nejmalebnějších závodů v šampionátu,“ říká Paul Hembery. 

„Pokud jde o všestrannou mechanickou přilnavost a výkon, je to trať pro pneumatiky náročná, což je také důvod, proč ultraměkká směs zde dostala takový prostor.“

„V důsledku těchto skutečností lze počítat se strategiemi o dvou zastávkách, i když vloni vítěz přezouval pouze jednou. Při vzpomínce na minulý rok můžeme konstatovat, že závod je nepředvídatelný – dočkat se můžeme vyjetí safety caru hned po startu, deště, ale i jasné slunečné oblohy. Ultraměkká směs se dobře hodí pro trať jakou je Red Bull Ring. Téměř s jistotou můžeme říct, že nejrychlejší kolo následujícího víkendu bude odjeto právě na této směsi.“ 

Klepněte pro větší obrázek

Okruh z pohledu pneumatik

  • První dva sektory jsou rychlé, v posledním úseku je trať pomalejší a techničtější.
  • V otázce příčného a podélného zatížení prověří okruh pneumatiky v širokém spektru.
  • Opotřebení, degradace a teploty jsou poměrně nízké, což je důvod, proč jsou nominovány nejměkčí směsi.
  • Určovat brzdné body je poměrně složité, protože na trati se musí brzdit i ve stoupání.
  • Povrch dráhy má obecně nízkou přilnavost, nízký oděr a je na několika místech zvlněný.
  • Red Bull Ring je trať s nejkratším časem na kolo, je zde pouhých devět zatáček, takže přesnost bude velmi důležitá.
  • Okruh má od letošního roku kompletně nový povrch, který má podobnou úroveň oděru jako předtím. Čerstvý asfalt může mít různou úroveň přilnavosti. Tu budou měřit inženýři Pirelli ve středu před závodem.
Klepněte pro větší obrázek

Připomenutí minulého roku

  • Klíčem k vítězství byla strategie s jednou zastávkou, ačkoli závod v úvodu ovlivnilo vyjetí safety caru. Nico Rosberg začal na superměkké sadě a ve 38. kole přezul na měkkou sadu.
  • Nejlepší alternativní strategie: Pastor Maldonado, který skončil sedmý z desátého místa. S měkkými pneumatikami odjel dlouhý úvodní stint.

Foto: Pirelli

Další článek: Ricciardo si je vědom zájmu ze strany Ferrari

15:03 | George Russell testoval v Abú Dhabí s Mercedesem pneumatiky pro rok 2021. Během dvou dnů ujel 218 kol.
8. prosince | Plány Alonsa pro rok 2020: Dakar a Indy, pro rok 2021: zpět v F1 nebo WEC (hypercary). Martin Brundle spekuluje, že by se Alonso mohl do F1 vrátit s Renaultem.
6. prosince | Český esports závodník Martin Štefanko, který byl členem Haasu v F1 eSports, oznámil ukončení kariéry.
5. prosince | Britský premiér Boris Johnson v rámci předvolební kampaně navštívil továrnu Red Bullu. Vyzkoušel si výměnu pneumatik. Jak dlouho mu to trvalo, neuvedl. Red Bull to letos zvládl za 1,82 s. odkaz