Pirelli v Rakousku nevylučuje jednu zastávku

Do třetího závodu v řadě za sebou byly nominovány měkké a super měkké pneumatiky. Dvě rovinky a relativně pomalé zatáčky kladou na pneumatiky vcelku nízké nároky.
Pirelli v Rakousku nevylučuje jednu zastávku

„Rakousko uzavírá nominace měkkých a superměkkých pneumatik v závodech před polovinou letošní sezóny, kdy se objevovaly na celkem rozličných typech okruhů,“ říká šéf Pirell pro motorsport Paul Hembery. 

„Strategie se budou odvíjet od počasí: pokud bude teplo, je více pravděpodobné, že uvidíme dvě zastávky v boxech, když bude chladno, týmy se mohou více přiklonit ke strategii s jedním pit stopem. V tomto ročním období ve Štýrsku i celkem často prší, jak jsme mohli vidět loni během volných tréninků, takže týmy se musí připravit v podstatě na všechno.“

Pirelli čelí kritice právě za to, že závody směřují k jedné zastávce v boxech. 

Horner chce pneumatiky, které se rychleji opotřebují

Horner chce pneumatiky, které se rychleji opotřebují

„Naším cílem je mít v každém závodě dvě až tři zastávky v boxech, to je něco, co budeme v budoucnu pečlivě sledovat při nominaci pneumatik: pokud bude třeba, máme možnost učinit drobné změny. V Rakousku očekáváme jen malý rozdíl mezi oběma směsmi, což do závodu otevírá možnosti pro využití řady různých strategií.“

Red Bull Ring z pohledu pneumatik

Povrch Red Bull Ringu má nízkou přilnavost, není abrazivní a v průběhu závodního víkendu se postupně stává rychlejší. Ačkoli asfalt okruhu je nový, je v některých místech celkem nerovný, což ztěžuje nalezení konzistentní přilnavosti.

Klepněte pro větší obrázek

Důležitým aspektem je na Red Bull Ringu získání trakce na výjezdech ze zatáček, protože je tam několik pomalých zatáček vedoucích na rychlé rovinky. Čistá a precizní stopa v nájezdu do zatáčky a následně možnost co nejdříve akcelerovat bez protáčení pneumatik jsou pro životnost pneumatik klíčové.

Na Red Bull Ringu se jezdí po směru hodinových ručiček, ovšem zatáčky číslo 5 a 6 výrazně zatěžují pneumatiky i na pravé straně vozu.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Většina jezdců loni zvolila strategii se dvěma zastávkami v boxech, i když tři to zvládli jen s jedním pit stopem. Vítěz závodu Nico Rosberg s Mercedesem startoval na superměkkých pneumatikách, v 11. kole přezul na měkké a následně ve 40. kole opět na měkké. Díky strategii v závodě zvítězil, ačkoli startoval ze třetího místa na startovním roštu.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 0,7-0,9 sekundy na kolo  

Další článek: Video: Fernando Alonso otevře své muzeum a motokárovou dráhu

18:02 | Kdo bude ve vedení po prvním kole?
17:13 | Ricciardo dostal napomenutí za zdržení Strolla v Q1.
15:29 | Víkend Lewise Hamiltona: Sražený mechanik v tréninku, kontakt se zdí a poškozené přední křídlo v kvalifikaci, hodiny v rychlém kole (možná poškozené zadní křídlo).
13:35 | V Soči přestalo pršet a objevilo se dokonce sluníčko. Start kvalifikace snad ve 14:00 dle plánu.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Bottas
Sobota 25. září 2021
3. trénink zrušen
Kvalifikace Norris
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00