Pirelli: V Číně bude chladno, šance na déšť 10%

Pirelli: V Číně bude chladno, šance na déšť 10%

Pirelli očekává v Číně spíše chladnější podmínky. Teploty by mohly být o víkendu dokonce nižší, než čekáme u nás. Podle některých názorů Ferrari v Malajsii vyhrálo díky vysokým teplotám. Jak na tom bude v Šanghaji?

„Počasí v Číně má sklony být velmi nepředvídatelné, přestože obecně můžeme očekávat výrazně nižší teploty, než jaké jsme zažili v Malajsii,“ říká šéf Pirelli pro motorsport Paul Hembery. 

„Loni bylo počasí v Číně stabilní, zatímco v předchozích letech bylo více nahoru a dolů – to přináší velice zajímavé proměnné. V Šanghaji je nejvíce zatěžována levá přední pneumatika, nároky okruhu na dobrou trakci zase zatěžují zadní pneumatiky.“

„Ačkoli během našeho působení ve F1 nikdy nebylo během Velké ceny Číny vyložené horko, při pohledu do minulosti je možná i tato varianta. To by bylo pro pneumatiky velice náročné – Šanghaj je velký, rychlý okruh a když k tomu přidáte horko, je vytvářeno velké zatížení – ale jak jsme mohli vidět v Malajsii, pneumatiky se s takovou výzvou dovedou vypořádat. Trať v Šanghaji je široká, což skýtá řadu příležitostí k předjíždění a velkým soubojům. Z pohledu strategie můžeme za normálních podmínek očekávat dvě zastávky v boxech.“

Největší výzva pro pneumatiky

V Číně jsou vozy zhruba 80 % kola v zatáčce, což znamená, že pneumatiky jsou prakticky nepřetržitě zatěžovány. Časté akcelerace ze zatáček nutí jezdce neustále bojovat s protáčením kol. Vozy v Číně obecně jedou se středním přítlakem, aby si uchovaly rychlost v zatáčkách i na rovinkách.

Chladné počasí může způsobit problémy s drolením pneumatik obou směsí, což urychluje opotřebení a degradaci, zejména u předních kol. Díky řadě rychlých zatáček – jako je první zatáčka, která tvoří téměř celý kruh – a intenzivnímu brzdění, které způsobují přenos hmotnosti na přední kola, je zatížení předních pneumatik enormní.

Chinese-Preview.png

Středně tvrdá směs pneumatik P Zero White funguje v nízkém rozsahu teplot, měkká směs pneumatik P Zero Yellow je směs fungující ve vyšším rozsahu teplot. Tato dvojice směsí zaručuje efektivní fungování v širokém rozsahu podmínek: jeden z důvodů, proč se tak osvědčila.

Loňský rok, očekávané počasí

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loni závod vyhrál Lewis Hamilton, když vsadil na strategii se dvěma pit stopy (měkká – středně tvrdá – středně tvrdá).

Stejně jako letos byl závod vypsán na 56 kol. Hamilton v boxech poprvé zastavil v 17. kole a pro další sadu středně tvrdých pneumatik si přijel v 38. kole. Všichni jezdci z Top 15 jeli na dvě zastávky v boxech, nejdelší stint na středně tvrdých pneumatikách byl 27 kol a nejdelší stint na měkkých pneumatikách trval 17 kol.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 1,2-1,4 sekundy na kolo

Očekávané počasí pro závod: Teploty mezi 11 a 15 °C, částečně zataženo, 10% pravděpodobnost deště v den závodu. Podmínky mohou být velice proměnlivé.

Doporučujeme

Články odjinud