Pirelli v Brazílii nevylučuje tři zastávky

Pirelli v Brazílii nevylučuje tři zastávky

Pirelli veze do Brazílie středně tvrdou a měkkou směs pneumatik, což je nejčastější kombinace v letošním roce – celkem ji uvidíme devětkrát.

Brazílie je jeden z nejkratších, ale zároveň nejintenzivnějších okruhů z celého kalendáře. Jede se na něm proti směru hodinových ručiček, což je v F1 poměrně neobvyklé.

Znamená to spoustu práce pro jezdce i pneumatiky – Interlagos vyžaduje obrovské fyzické nasazení – a celou situaci ještě doplňuje obvykle hodně proměnlivé počasí.

Loni tam naměřili nejvyšší teplotu tratě z celé sezóny, ale v minulosti závod ovlivnila i průtrž mračen.

„Interlagos je jeden z těch klasických okruhů, které pomáhaly utvářet historii F1,“ říká Paul Hembery. 

„Nový asfalt položený na Interlagosu v loňském roce změnil charakteristiku chování pneumatik a bude zajímavé sledovat, jak to ovlivní používání pneumatik v letošním závodě. Interlagos je z pohledu pneumatik tradičně velice náročný a můžeme očekávat, že většina jezdců pojede se strategií dvou nebo tří zastávek v boxech. Jako obvykle, přesnější představu budeme mít po úvodních pátečních volných trénincích.“

Největší výzva pro pneumatiky 

Položení nového asfaltu v loňském roce změnilo úroveň abrazivity povrchu a je docela dobře možné, že se na některých místech objeví nový asfalt i letos. K dalším vylepšením pro letošní závod patří nové boxy. Na tomto okruhu jsou limitním faktorem zadní pneumatiky, když díky jízdě proti směru hodinových ručiček je nejvíce namáhána pravá zadní pneumatika.

Brazilian-Preview-1k-EN.png

Stejně tomu bude také v případě závěrečného závodu sezóny v Abu Dhabi. Na Interlagosu pneumatiky často odolávají kombinaci zatížení: jinými slovy řečeno ve stejném okamžiku na ně působí podélné i příčné sily. To zvyšuje teplotu běhounu. Úroveň přítlaku je obecně vysoká a podíl aerodynamického a mechanického gripu je zhruba vyrovnaný.

Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loni bylo opravdu extrémní horko, takže to nebyly typické podmínky, které bychom měli očekávat letos. Závod vyhrál Nico Rosberg s Mercedesem, když jel se strategií tří pit stopů. Startoval na měkkých pneumatikách a následně stavěl v 7., 26. a 50. kole. Nejlépe umístěným jezdcem se dvěma zastávkami v boxech byl sedmý Kimi Räikkönen.

Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 0,9 sekundy na kolo

Doporučujeme

Články odjinud