Pirelli veze do Brazílie středně tvrdou a měkkou směs pneumatik, což je nejčastější kombinace v letošním roce – celkem ji uvidíme devětkrát.
Brazílie je jeden z nejkratších, ale zároveň nejintenzivnějších okruhů z celého kalendáře. Jede se na něm proti směru hodinových ručiček, což je v F1 poměrně neobvyklé.
Znamená to spoustu práce pro jezdce i pneumatiky – Interlagos vyžaduje obrovské fyzické nasazení – a celou situaci ještě doplňuje obvykle hodně proměnlivé počasí.
Loni tam naměřili nejvyšší teplotu tratě z celé sezóny, ale v minulosti závod ovlivnila i průtrž mračen.
„Interlagos je jeden z těch klasických okruhů, které pomáhaly utvářet historii F1,“ říká Paul Hembery.
„Nový asfalt položený na Interlagosu v loňském roce změnil charakteristiku chování pneumatik a bude zajímavé sledovat, jak to ovlivní používání pneumatik v letošním závodě. Interlagos je z pohledu pneumatik tradičně velice náročný a můžeme očekávat, že většina jezdců pojede se strategií dvou nebo tří zastávek v boxech. Jako obvykle, přesnější představu budeme mít po úvodních pátečních volných trénincích.“
Největší výzva pro pneumatiky
Položení nového asfaltu v loňském roce změnilo úroveň abrazivity povrchu a je docela dobře možné, že se na některých místech objeví nový asfalt i letos. K dalším vylepšením pro letošní závod patří nové boxy. Na tomto okruhu jsou limitním faktorem zadní pneumatiky, když díky jízdě proti směru hodinových ručiček je nejvíce namáhána pravá zadní pneumatika.

Stejně tomu bude také v případě závěrečného závodu sezóny v Abu Dhabi. Na Interlagosu pneumatiky často odolávají kombinaci zatížení: jinými slovy řečeno ve stejném okamžiku na ně působí podélné i příčné sily. To zvyšuje teplotu běhounu. Úroveň přítlaku je obecně vysoká a podíl aerodynamického a mechanického gripu je zhruba vyrovnaný.
Strategie z loňského závodu a jak bylo dosaženo vítězství: Loni bylo opravdu extrémní horko, takže to nebyly typické podmínky, které bychom měli očekávat letos. Závod vyhrál Nico Rosberg s Mercedesem, když jel se strategií tří pit stopů. Startoval na měkkých pneumatikách a následně stavěl v 7., 26. a 50. kole. Nejlépe umístěným jezdcem se dvěma zastávkami v boxech byl sedmý Kimi Räikkönen.
Očekávaný rozdíl výkonosti obou směsí: 0,9 sekundy na kolo