Max Verstappen kroužil v Imole na druhém místě. V 51. kole ho ale potkal defekt.
Verstappen nedokončil žádný ze tří letošních italských závodů. V Imole odstoupil po defektu pneumatiky. Pirelli provedlo vyšetřování.
„Provedli jsme vyšetřování pneumatiky a částí pneumatiky, které se nám podařilo shromáždit, což byla priorita,“ řekl Mario Isola. „Našli jsme zářezy v běhounu a bočnici – uvnitř i venku.“
„Domníváme se, že selhání bylo způsobeno poškozením ve středu běhounu, což poškodilo pásy i vrstvy kostry. Pásy se po tomto poškození začaly oddělovat a v určitém okamžiku, kdy kostra již nebyla schopna odolat přetížení, došlo k defektu, který jsme všichni viděli v televizi.“
„Shromáždili jsme důkazy a analýzu jsme sdíleli s FIA a týmem. Je samozřejmě obtížné analyzovat pneumatiku, která je na kusy, ale okamžitě jsme ji odeslali z Imoly do našich laboratoří v Miláně.“
Mercedes v Imole hlásil problémy s vibracemi pneumatik. Jezdcům paradoxně pomohl výjezd safety caru kvůli nehodě Verstappena.
„Mohu potvrdit, že analyzujeme strukturu pneumatiky (s Mercedesem), takže výsledky budou sděleny týmu. Nedocházelo k žádnému poklesu tlaku, pouze ke zvýšení vibrací. Jsme v procesu testování designu a samozřejmě v tomto případě je to možné, protože samotná pneumatika je k dispozici.“