Pirelli už nebude testovat pneumatiky během závodních víkendů

Výhradní dodavatel pneumatik pro formuli 1 Pirelli oznámil, že během letošních grand prix už nebude dávat týmům vývojové pneumatiky k testování. K rozhodnutí italské firmy došlo poté, co obdržela negativní zpětnou vazbu od týmů po testování pneumatik během loňského závodního víkendu v texaském Austinu.
Pirelli už nebude testovat pneumatiky během závodních víkendů

„Není dobré plánovat nějaký ověřovací test na některý ze závodních víkendů,“ rozpovídal se na toto téma pro magazín Autosport Mario Isola, šéf závodního oddělení Pirelli.

„Máme – li testovat kompletně novou pneumatiku, tak tohle zřejmě není nejlepší způsob, jak to provést.“

Podle Isoly bylo testování vyvíjených pneumatik příliš velkou zátěží pro jednotlivé týmy, které kvůli tomu přicházely o čas na přípravu pro samotný závod.

„Když se soustředí na svůj závodní víkend, tak se potřebují věnovat nastavení vozu. Někdy také potřebují testovat nové součástky.“

Pneumatiky se letos budou možná více přehřívat, předpovídá Pirelli

Pneumatiky se letos budou možná více přehřívat, předpovídá Pirelli

Pro Pirelli je navíc obtížné získat z těchto testů relevantní data. Někdy jsou totiž pneumatiky testovány na „zelené“ trati, jindy zase na již pogumovaném okruhu. Dojít k nějakým datům je vzhledem k evoluci povrchu okruhu pro týmy navíc časově náročné.

„Trať prochází určitou evolucí během každého závodu. Když bychom měli navíc porovnávat nové směsi s nějakým základem, tak už by toho bylo příliš. Během pouhých tří tréninkových hodin v pátek to pro týmy není možné.“

„Týmy musí hledat kompromisy, musí zakomponovat testy pneumatiky někam do svého rozvrhu, který je už tak našlapaný,“ uvědomuje si Isola. „Tyto podmínky znamenají, že je velmi nepravděpodobné dosáhnout kvalitního testování.“

F1 nebude v roce 2021 pomalejší než F2, říká Isola

F1 nebude v roce 2021 pomalejší než F2, říká Isola

V Austinu měly loni na podzim jednotlivé týmy možnost testovat chystané pneumatiky pro rok 2020 a poskytovat na ně pro Pirelli zpětnou vazbu. Chladné podmínky v Texasu však testům příliš nepřály a týmy se na nové směsi stěžovaly. Pirelli tak rychle rozhodlo, že tyto směsi využívat nebude.

Ve formuli 1 se tak letos budou používat pneumatiky, na kterých týmy závodily už v loňské sezóně. Pro sezónu 2021 se poté přejde na zcela nové úzkoprofilové pneumatiky. Před startem letošních předsezónních testů se však týmy obávají přehřívání současných pneumatik kvůli vylepšením, na kterých inženýři u jednotlivých vozů během přestávky pracovali.

„Každému jsme poskytli prototypy, což byla dobrá příležitost vidět, jak prototypy fungují,“ řekl Isola na obranu testů během závodních víkendů. Zároveň však potvrdil, že se Pirelli nyní bude soustředit především na plnohodnotné testy s týmy mimo závodní víkendy.

Největší výzva pro Pirelli v příštím roce? Zrekonstruovaný Zandvoort

Největší výzva pro Pirelli v příštím roce? Zrekonstruovaný Zandvoort

„Oni mohou dobře nastavit vůz a my dostaneme dobré srovnání. Dlouhé výjezdy, krátké výjezdy, různé podmínky, různé úrovně tlaku a další věci,“ vyjmenoval Isola faktory, na které se Pirelli bude moci soustředit.

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Je mezi nimi další Verstappen? Red Bull potvrdil svůj juniorský program

9:58 | McLaren má dnes filmovací den v Barceloně...
15. února | UPDATE: Jde o letošní zbarvení na loňském voze
15. února | Na internetu je fotografie údajného letošního racing pointu: odkaz
15. února | George Russell dnes slaví 22. narozeniny.